Jump to content

Kjøpe plastbåt lagret utendørs uten beskyttelse

Pam65

Recommended Posts

Det står en flott Aquador 21 WA i havna vår. Den har stått ute i hvert fall en vinter uten noen form for tildekking. Kanskje to vintre nå, jeg husker i hvert fall at den lå på land på samme sted hele sommeren i 2010. Motoren står der også, dvs. med nederste del avmontert. Jeg liker båttypen og har kikket på den en del. Men er det noe å prøve å kjøpe? Må man regne med at alt er ødelagt på båten? - puter, elektronikk etc? Den har nok vært full av snø i vinter. Det jeg lurer på er om dette er et helrenoveringsprosjekt - og i så fall om det er overkommelig?

bilde19.jpg

Huff... et leit syn. En skulle tro at det var noe annet som ikke var i orden med båten som gjorde at eier ikke tar seg bryet med å gjøre en enkel jobb med tildekking, fordi faktisk verdi er så liten.. Men samtidig har det jo gått opp for meg at "noen" båteiere vanskjøtter båter og motorer som i utgangspunktet er i tipp topp stand.

Nå er det jo slik at man ser slike båter av og til i hager og marinaer, og etter grundig rengjøring så selges den som "godt holdt", selv om de har stått ute i vær og vind uten tildekking.

Men for all del, det kan jo bli en finfin båt dersom prisen gjenspeiler førsteinntrykket. Men det var jo det med å kjøpe seg arbeid og utgifter og fare for at ting kan "dukke opp". :) Jeg regner med at den "selges som den er uten noen garanti". :)

-nå følte jeg at jeg ble veldig negativ...

Har tenkt litt selv også.. Her kan vi vel gå ut fra INTET vedlikehold av hverken båt eller motor. Motoren er defekt og har en dyr feil som gjør at båten har blitt liggende på land.

Aquador 21 er dyre båter også brukt. Likevel tenker jeg at den skal kjøpes meget billig for å ta høyde for alle båtpengene som skal til for å få den i orden igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...