SveinHa Startet 15.Oktober.2004 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2004 Min nyinnkjøpte Coronet trenger en oppshining av overbygg og jeg har tidligere hatt kjempegod erfaring med bruk av Autoglym båtpleieprodukter. Det store spørsmålet er hvordan jeg best kan behandle de delene av dekk som har antisklimønster, kraftig rutemønster nesten som eggebrett? Ser for meg at det er en kjempejobb å få bort overflødig bonevoks i bunn av alle rillene. Noen som har tips/erfaringer med denslags arbein? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
OT-flyktning Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Høytrykkspyler - evt med noe lurium som tilsetning Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Prøv Shell sin Plastvask. Utrolig bra. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Selv om det kanskje ikke er så populært så viser jeg til "det andre forumet" og legger ved noen linker som jeg har lest om samme tema. Mener du kan få opp enda flere treff der om du søker med ulike søkebegrep. Laaaang link forkortet av Teknisk Enda en laaang link forkortet av Teknisk Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Selv om det kanskje ikke er så populært så viser jeg til "det andre forumet" og legger ved noen linker som jeg har lest om samme tema.Synes egentlig ikke det ga noen fornuftige svar. Gulvpolish har jeg prøvd tidligere (på et hagebord av plast) og synes ikke det varer i vestlandsvær (tåler ikke vann i lengre tid). Mønsteret er såpass grovt at jeg er ikke redd for at det skal bli for glatt. Kommer til å ta en runde med høytrykkspyler først, utrolig hvordan det tar skitten som sitter i porer. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
saga Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Bor selv på nordvestlandet men har ikke vært så opptatt av polering av antisklifeltene. Har hatt mer enn nok med polering av resten av båten. Har forresten dårlig samvittighet når det gjelder polering - i år har har det ikke blitt tid til polering verken på båten eller bilen. Her er imidlertid en annen link om en som har god erfaring med gulvpolish på antisklibelegget. Har som sagt ikke forsøkt selv jeg kan ikke gå god for at det stemmer. Laaang link forkortet av Teknisk Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2004 Jeg har antisklibelegg på alle horisontale flater på overbygget, og det begynte å se heller trist ut. Har forsøkt tidligere med flytende hardvoks, men det ble bare skjoldete og stygt. I år tok jeg derfor høytrykkspyleren fatt, og ga det en skikkelig vask. Deretter benyttet jeg Polytrol, påførte først og tørket vekk overskudd etter 10-15 min. Deretter benyttet jeg hardvoks oppå Polytrol'en på alle glatte flater. Resultatet ble meget bra, ikke speilblankt men den fikk i alle fall fargen tilbake. Nå må det imidlertid anmerkes at Polytrol ikke egner seg på hvit gelcoat, da det kan gi gulaktige skjolder. Men på mitt brunbeige overbygg fungerte det flott. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SveinHa Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Deretter benyttet jeg PolytrolJeg har også tenkt den tanken men hadde en gang en båt som var Polytrolbehandlet og det begynte å flasse av. Hadde en kjempejobb med Hugos for å få det bort igjen. Kanskje Polytrol kan være lurt kun på antisklibelegget og Autoglym behandling på resten? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Victora III Svart 17.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Har også et antisklimønster på dolborene som er håpløst å få rene. Jeg har god erfaring med noe så enkelt som Biltemas Båtcleaner, litt vann og en skikkelig børste. Blir kritthvitt igjen! Går så over med voks selvsagt Sitér dette innlegget Link to post
LEJ Svart 17.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Jeg bruker vanlig Hempel båtpolish på dollbordene mine, ikke det kraftigste antiskli mønsteret - men det går helt fint å få fjernet rester etter polishen Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 17.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Jeg bruker såpe til høytrykksspyler (for bil), blander vann og litt såpe i ei bøtte. Deretter skurer jeg antiskli belegget med en skurebørste som jeg har kjøpt på Felleskjøpet. Dette er en rund børste med skaft. Alt skitt som inntørket fiskeblod o.l. forsvinner, det blir krittvit etterpå. Husk å spyle godt med ferskvann etter skuring. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Arejane Svart 17.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Fikk tips fra en båt-butikk om å bruke rubbing og en børste og spyle deretter. Har ikke prøvd det selv enda. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Mini Svart 17.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Jeg har forbløffet flere med å vaske med ufortynnet Jotun Båtvask. Dette har gjort susen der andre har gitt opp, husk det må vokses etterpå. Lykke til............... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2004 Det som er veldig viktig med Polytrol er å tørke vekk alt overskytende etter at plasten er mettet. Hvis det ligger igjen en hinne utenpå plasten, så vil dette begynne å flasse før eller siden. Derfor må du ha nok rene, tørre filler for hånden til tørke vekk denne hinnen før den tørker. Kanskje det er desse som ble gjort feil på den båten du hadde? Olsen & Wang anbefaler også at man benytter hardvoks oppå Polytrol'en, men det lar seg ikke gjøre på antisklibelegget. Det er første gang jeg benytter Polytrol på båten, men jeg har brukt det en del på plastdetaljer på biler med utmerket resultat. Holder ikke evig, men lenger enn andre produkter til dette formålet. Og jeg har ikke sett flassing ennå, så jeg krysser fingrene... Vil jo ikke ha en båt med flass da. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lady H Svart 18.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2004 Vil fraråde å bruke høytrykksspyler, har prøvd dette selv og var litt uforsiktig. For gelkoaten begynte å flasse av. Bruker nå kun å vaske med båtvaske, deretter går jeg over med vanlig gulvpolish. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2004 Vil fraråde å bruke høytrykksspylerJepp. Høytrykksspyler må brukes med fornuft. Vil nok tro at en vanlig hobbyspyler må brukes i en avstand på 20-30 cm. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.