TellusTellus Startet 4.Februar.2011 Del på Facebook Startet 4.Februar.2011 Hvordan lagrer dere kartene deres ombord i båten? Jeg har kart av ymse størrelser, noen bøker som er enkle å finne plass til. Båtsportkart som er alt for store og vanskelige å lagre skikkelig. Rulle kart er uaktuelt. Finnes det en slags netting som kan monteres på et skott til å lagre kart? Eller finnes det noen andre lure løsninger? Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Poseidon Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Hvordan lagrer dere kartene deres ombord i båten?.... I store, flate skuffer under kartbordet. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
TellusTellus Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 I store, flate skuffer under kartbordet. Mistenker du har en båt med mer en god nok plass til store, flate skuffer :) Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
skibsplast ohoi Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Jeg har brettet kartene, og har de i en tegnemappe. Denne ligger i båten, eller blir med hjem når jeg skal ta en kartseilas. Har tenkt å lage med en kartholder etterhvert, og fant noen mulige løsninger på denne siden Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Disisel Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Båtsportkart går greit. Store sjøkart bretter jeg to ganger, og da tar de ca. samme plass som båtsportkart. Lukker øynene når jeg passerer bretten. Funker fint! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Båtsportkart lagres i plastlommer og henges på skottet i en fastskrudd "arkholder" som jeg har plukket ut av en ringperm. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Mellom putene og salongbenkene Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 under madrassen Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
lano2 Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Under madrassen her også !! Og på SD-brikker. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Mistenker du har en båt med mer en god nok plass til store, flate skuffer :) Det kan du regne med, og kjenner jeg Poseidon rett benytter han ikke båtsportkart, men kart i hovedserien som er 4 ganger større. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
JGH Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 I kartbordet såklart! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 På minnesticks så klart Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
klk Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 I skuffe under kartbordet. Bruker kart fra hovedserien,kartbordet er stort nok for disse. Må brette en gang for å få kartene i skuffen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 på hardisken sjølvsagt. Å bruke annet enn elektroniske kart idag må være for spesielt intertesserte Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Jeg tar gjerne på meg å være spesielt interessert, men synes det er lurt å ha både digitale og papirkart ombord. Bruker begge deler når vi seiler. Kartbord har jeg, men ikke en skuffe under kartbordet som noen andre har. Har sett noen som har plastrør hengende under stikkkøya, kanskje det er en løsning. Hadde helst gått for nettingideèn min. Men finner ikke rett type "fleksibel" netting. Vet jeg har sett det en plass, men kommer ikke på hvor. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Bearded Beast Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 rekkenett type som finnes på maritim? Du kan vel bruke enhver netting bare at du har en tekstilstrikk i åpningen og evt med x antall mellomrom om det skal være stort. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Jeg er fullt klar over at jeg nå fremstår som en forhistorisk olding. I motsetning til trådstarter så har jeg ikke utelukket rulling. På gamle Laholm (sandskøyte i fart på vestlandet-, ombord der var det mye å lære for en 17-årig gymnast og teoretiker med sommerferie) var kartene oppbevart sammenrullet i dertil egnet hylle i taket på styrehuset. Tro mot tradisjonen ruller jeg kartene sammen og har dem i en hylle jeg når fra styreposisjonen. Jeg har ikke bilde av det her og nå, men skal se om jeg får tatt et neste gang jeg er nede og sjekker fortøyningene. Men jeg må nok også innrømme at papirkartene, selv om de blir rullet ut og lagt på kartbordet (salongbordet) når jeg er ute og går, blir konsultert sjeldnere og sjeldnere. Det er nok kartplotteren med digitale kart som blir brukt, men jeg zoomer stadig ut og inn for å veksle mellom nær- og langdistansenavigasjon. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
jørn Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 På min Scand Classic er det eget kartbord med "plexiglass" som man skyver fra passasjerplass-dør-føreplass. Har kartene liggende opp ned i denne, så gulner de ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.