gh78 Startet 5.Februar.2011 Del på Facebook Startet 5.Februar.2011 Hei Noen som har forslag til plassering av høytalere i en Askeladden 605 Explorer(2005)? Ser for meg 2 eller 4 høytalere.. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 (redigert) Halla Jeg har 2 stk. plaserte de her jeg.. Redigert 5.Februar.2011 av trulssyv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Hei Takker for svaret og supre bilder. Er du fornøyd med lyden med tanke på plassering av høytalerene? Registrerte du kabler eller annet som ikke må skades ved hullboring? Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 halla.. ja er fornøyd med lyden. på styrbord side så må du være forsiktig når du kutter. ligger jo styrekabler og sånn der.. men de ser du jo når du titter inn fra cabinen. ser da inn i dobeltskroget.. Bare og bore noen styre hull først og sage.. ;) Men ikke gjør som han her har gjort da.. hehe.. Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Hei Kjøpte denne pakken, ser frem til montering. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170599232603 Mvh Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Hvor tar du strøm fra? Legger du nye kabler fra batteriet, eller er tar du strøm fra dashbordet? Vurderer også å få litt lyd i 605-en! Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Det ligger lednigsnett for stereo ferdig i disse båtene. DA ligger høytalerledningene klare i forkant av vasken på førersiden (i hjørnet ved førerstolen også ligger den andre på bb side, omtrent i knehøyde på passasjersiden. Jeg husker ikke hvor ledningene for resten av spilleren ligger i farta, men mener å huske at det var en utsparing i dashbordet på bb side eller på bb side i bakkant av det hanskerommet, men det ser man lett hvis man demontere platen i lugaren. Da er d et bare å lyse inn så ser man hvor alle ledningene ligger HAr montert mange slike anlegg i askeladden før, men er et par år siden, så husker ikke alle detaljene nå Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Hei Jeg fant ikke noen kabler når jeg monterte. hørte rykter om at det lå klart. Min er en 2004 md. tror ikke de første hadde ledninger klart. Jeg tok strøm fra sikringen du ser ved siden av hullet jeg lagde til spilleren. Men nå har jeg ikke noe kraftig stereo som tar mye strøm, Når du lager hul til spilleren, husk på det ikke er så dypt der da.. det var så vidt det var plass til min i dypden. gikk akkurat. så mål godt på forhånd så du slipper noen overaskelser. Har du kraftig stereo så er det nok lurt og trekke egne fra bateriet. Er dere fornøyd med 605 en da.. noe dere hater elsker med den? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Det var ca. fra 2002-2008 jeg gjorde endel monteringsarbeider i disse båtene, så ledningnettet vet jeg ligger der et sted, men det er ikke alltid så lett å finne hvis en ikke vet hvor man skal lete. De er gjerne stripset opp omtrent i høyde med fenderlisten sammen med de andre ledningene som går samme veien. Er bare å demontere det ene dekselet i kabinen og lyse innover så ser man ledningene ligge der et sted Sitér dette innlegget Link to post
Barolo Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Jeg vil sterkt anbefale deg å prøve og få til en høyere montering av høyttalerene. Lav montering fører til at diskant og øvre mellomtone dempes, og det blir lett uklar og "grumsete" lyd selv ved landligge. Ved gange må man ha svært høyt på, da høytalerene er langt fra ørehøyde. Se etter bilder på nett (jeg så ingen på Finn nå). Det har hjulpet meg mye med andre båter. Jeg mener jeg har sett en høyere montering i disse båtene. Mvh Barolo Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 8.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Hei Satser på å dra frem nye kabler fra batteri til forsterker. Denne er tenkt plasser i "rom" bak instrument. Når det gjelder høytaler plassering er eg meir usikker. Særlig nå som det nemnes at det finnes ferdig trekte kabler for dette.. Er ellers sålangt fornøyd med båten..( 150hk optimax) GH Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Er kjempefornøyd med 605-en! Har kommentert dette ved flere anledninger på dette forumet, og har også lagt inn mine erfaringer i erfaringsdatabasen. Har 135hk Optimax på hekken. Herlig båt! Noe flat v-bunn; opplever at broderens Yamarin 5820 tar de større sjøene noe bedre, men den oppleves likevel som trygg og stabil også i litt grov sjø. Skal sannelig lete etter kablene når jeg "pakker ut" båten! Min er 2007-mod. Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
trulssyv Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Godt og høre.. Savner båten nå.. men det nærmer seg nå snart... Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 8.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Bruker min båt hele året. Mange fine dager vinters tid også. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Hvordan er exploreren om vinteren da.. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Hadde også en 605 Explorer (2007mod.)m/115 efi i tre sesonger, og var rimelig godt fornøyd med båten. Veldig praktisk og solid bygget båt med en del lure og fiffige detaljer. Men nå det er sagt, så var det en del ting og tang på båten som jeg godt kunne tenkt og hatt annerledes. F.eks.savnet av en kalesje-garasje var stort. Å demontere bøyler og duk for bort-stuing var for slitsomt, så man måtte jo kjøre med kalesjen i en form for "targaposisjon". Trinnene opp til for- dekket var for små og knotete. Ingen mulighet for spyle-toalett. Kunne godt tenkt den" nye 605" som er kommet i år: C 62 Cruiser. Den har de detaljene som "gamle " 605 manglet: Kalesjegarasje, større trinn opp til dekket, plass for kart-plotter, spyle-toalett, kokeapp. osv. Veldig pen og spennende båt. Er jo skroget til 605, og inner-lineren til C6, som er satt sammen. Kan vel heller ikke si det er noe negativt at der henger en Suzuki bakpå? Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Det var ca. fra 2002-2008 jeg gjorde endel monteringsarbeider i disse båtene, så ledningnettet vet jeg ligger der et sted, men det er ikke alltid så lett å finne hvis en ikke vet hvor man skal lete. De er gjerne stripset opp omtrent i høyde med fenderlisten sammen med de andre ledningene som går samme veien. Er bare å demontere det ene dekselet i kabinen og lyse innover så ser man ledningene ligge der et sted Jeg fant dem aldri. De var nok ikke der før etter 2008 ;) http://www.facebook.com/topic.php?uid=100600953317349&topic=282 Arnstein Har en 2007 mod 605 Explorer som jeg ønsker å monter inn stereo og høyttalere i. Det påstås fra noen hold at det ligger ferdig trukkede ledninger til dette i 605. Stemmer dette? Noen sier ja, andre sier nei... Tenker i første omgang på høyttalerkabler... for omtrent 3 uker siden.Askeladden Hei Arnstein Teknisk avdeling svarer at høytalerledninger ble standard i kabelsettet fra modellår 08 på 605 Explorer. Om du har en ferdig ISO plugg til stereo anlegget skal det også være høytaler ledninger. Mvh Team Askeladden for ca. en uke siden.. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.April.2011 Del på Facebook Svart 6.April.2011 Kan jo stemme at dette ledningsopplegget på 605 eventuelt kom i fra 08 mod. Jeg hadde en 07mod., og der var det ingen ferdige høyttaler-kabler som lå klargjort. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Høyttalerledningene ligger klare! Har sikkert montert 20 anlegg i 605 explorer, så akkurat det vet jeg, men de er ikke så lette å finne! Mulig dere blander litt, på de båtene jeg monterte i var høyttalerledningene ferdig trukket, men det var aldri noen isokontakt noe sted i båten. Mulig dette ble standard etter 2008, men høyttalerledning i hjørnet bak førerstol som er trukket til passasjersiden på bb side VET jeg at det er Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
solafsen Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Hva ble konklusjonen her? fant man ledningene?, akkuratt kjøpt 06 askeladden 605 og skal montere stereo. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 25.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2016 Jeg har aldri funnet noen ledninger. Men trakk ledningene ned og over vann tanken . Det funker ennå . Ser det er noen år siden jeg monterte det nå ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.