Dorris24 Startet 5.Februar.2011 Del på Facebook Startet 5.Februar.2011 (redigert) Har en nidelv 24 med Webasto. Noen ganger så vil den ikke starte, hører det tikker i pumpa (regner med det er pumpa) så etter en liten stund så stopper den. Så kan jeg gjøre et nytt forsøk rett etter, da kan det være at den starter med ett. Noen som har vært borti disse varmerene før? hmmm, mulig det er en Eberspächer... Redigert 5.Februar.2011 av Dorris24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Jeg vil anbefale at du starter med å lese instruksjonsboken. Den starter gjerne md å fortelle navnet på produktet. Deretter kommer ofte hvordan man skal operere dingsen, og muligens til slutt et skjema som viser feilmoduser med fikser. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Dårlig gløding kanskje? Eller pumpa klarer ikke levere nok. dieselen renner bare tilbake mellom hver gang du bruker den? Litt mer info om Webastoen hadde nok vært fint :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Enklest å sjekke. Tett filter ved pumpa? Ta av dieselslangen på varmeren og se om det kommer diesel når du starter. kommer eventuelt i små "spytt". Alternativer kokset brennkammer. Dårlig glødestift. Elektronisk feil. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Smellingen Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Disse elektriske dieselpumpene (nikkepumper) har et membran som pumpes fort fram og tilbake ved start for å bygge opp trykket. Dette er tikkingen du hører. Når den har nådd riktig trykk gir den fra seg et tikk i ny og ne ettersom dieselen forbrukes. Tikkingen er altså pumpeslag og skal oppføre seg som du beskriver. Høres ut som at pumpa virker. At det kan være tett etter pumpa er en annen sak, men du kan altså høre på tikkingen at pumpa får bygget opp trykket. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
norah Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Hadde samme problemet med en MIkuni. Det var luft i tilførselslangen fra diseltanken.Det viste tydelig på den gjennomsiktige slangen. Fikk lufta den ved å la pumpa gå, måtte slå av og på varmeren noen ganger. Rensa med elektroclean alle koblinger, da var problemet løst. Går som en klokke nå. =) Ellers så er den fintfølende for lav spenning, må ha max batteri i starten. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 (redigert) Sjekk batterier først de må våre på topp for varmeren trekker enormt med Amper i oppstarten. La motoren gå på tomgang når du starter varmeren starter den da så er det batteriene som er svake. Redigert 10.Februar.2011 av Lazy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eivind senior Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 (redigert) Jeg jobber med mye større oljebrennere, men det er jo samme prinsippet. Det første som må sjekkes er strømmen eller spenningen ved brenner under oppstart. Som Norah skriver er det veldig viktig med god spenning til brenneren. Så luftinntak om det er som det skal. Ikke rusk eller innsnevring av innsugningsrør. Fri luftvei. Ville sjekket om det kom grå eller hvit røyk ut av eksrøret når den prøver å starte. Da får den iverfall diesel. Etterpå sjekket glødeplugg om den gløder . Rens flammeføler. Håper dette er til litt hjelp og lykke til Redigert 18.Februar.2011 av Eivind senior (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.