Bearded Beast Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) et 7Ah batteri, fant du ikkje mindre om du har lading uten regulator så vil det bli et problem med overlading på et sånt lite batteri ja. Så da får du enten regulere det på et vis eller få et større batteri ja. Sjøl løyste eg problematikken enklet med å slå på lanternene når batteriet var fullt og spenningen steg til over 14- 15 volt Redigert 2.Juni.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Jeg ville ha et minst mulig batteri for å ha det portablet og ikke ha så mye vekt i båten (11fot jolle). Holder det å slå på lanternene altså? Har de nok motstand for å senke spenningen til under 14,5v? Funker forresten metoden på videoen over? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 et 7Ah batteri, fant du ikkje mindre om du har lading uten regulator så vil det bli et problem med overlading på et sånt lite batteri ja. Så da får du enten regulere det på et vis eller få et større batteri ja. Sjøl løyste eg problematikken enklet med å slå på lanternene når batteriet var fullt og spenningen steg til over 14- 15 volt Hvor stort batteri hadde du? Hvordan kan jeg sjekke om lanternen min drar nok for å senke spenningen til under 14,5v? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 65Ah var en gammel 75 Merc. Den hadde uregulert lading. man så på voltmeteret i dashen steig til 17-18 volt når batteriet var fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.