Jump to content

Lading av batteri med 15hk, noe jeg trenger i mellom?

Sturee

Recommended Posts

et 7Ah batteri, fant du ikkje mindre :wink: om du har lading uten regulator så vil det bli et problem med overlading på et sånt lite batteri ja. Så da får du enten regulere det på et vis eller få et større batteri ja. Sjøl løyste eg problematikken enklet med å slå på lanternene når batteriet var fullt og spenningen steg til over 14- 15 volt :wink:

Redigert av Plutonium (see edit history)

Jeg ville ha et minst mulig batteri for å ha det portablet og ikke ha så mye vekt i båten (11fot jolle).

Holder det å slå på lanternene altså? Har de nok motstand for å senke spenningen til under 14,5v?

Funker forresten metoden på videoen over?

et 7Ah batteri, fant du ikkje mindre :wink: om du har lading uten regulator så vil det bli et problem med overlading på et sånt lite batteri ja. Så da får du enten regulere det på et vis eller få et større batteri ja. Sjøl løyste eg problematikken enklet med å slå på lanternene når batteriet var fullt og spenningen steg til over 14- 15 volt :wink:

Hvor stort batteri hadde du? Hvordan kan jeg sjekke om lanternen min drar nok for å senke spenningen til under 14,5v?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...