Jump to content

Er motorbåtfolk usympatiske hekksjøgeneraler?

Aight

Er motorbåtfolk usympatiske hekksjøgeneraler?  

175 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Moderator skjønner ikke bæret. Artige ubalanserte sosiologiske spørreundersøkelser med innbygde stereotyper passer i Off Topic og handler egentlig ikke om livet på sjøen...

Kanskje denne tråden blir flyttet tilbake igjen? :yesnod:

Da blir det vel dobbelt-pil i oversikten, eller kanskje ringpil for evig løkke?

RSL bør få bokstavklosser i presang slik at han kan lære hva som er bokstavelig ment og et Donald-blad for innlæring av understatements og overstatements.

Hvis motorbåtfolket skulle få seg pinnebåt ble hele fjorden en eneste stor kollisjonsarena.

Det er mye mer forutsigbart med motorbåtførere med skylapper som står rett ut eller inn fjorden uansett hvilken hindring som måtte dukke opp! :sailing:

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)

det finnes en hel haug typer av både seil og motorbåter

av mennesker er det kun 7 hovedtyper

nemlig type 7 - drittsekken

må dessverre si at jeg har truffet type 7, både i seil og motorbåt !

+ at det ser ut som om de er i ferd med å smitte sterkt over på andre grupper i trafikken også

allminnelig høflighet og det å hjelpe hverandre litt - koster ikke mye.

Nå kan en fortsatt selv bestemme hva en ønsker å lese og delta i. Nå har du jo deltatt 100 % i den fordummende tråden som du mener den er, sier ikke mere jeg hehe :lol:

Du har så rett så rett når det gjelder at man selv velger hva man ønsker å lese. Det er ikke alltid man får sitt ønske oppfylt, men det kan man leve med.

At jeg har bidratt 100% er vel å ta i. Hadde jeg stemt i avstemningen og vært den eneste som skrev under, ville jeg vel hatt 100%. Når jeg velger å ikke stemme og ikke svarer på spørsmålet heller, burde jeg få litt rabatt synes jeg. :lol:

Shit... nå har jeg skrevet her en gang til og er ergo oppi 200%

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

iriterer meg over disse bølgene skapt fra natursen side altså, kan de ikke bare slutte med sånt? men ærlig tatt folkens, er bølger fra andre båter virkelig problem for folk? blir litt som å klage på at det er snø, i slalombakken, kanskje til og med ujevnheter som kuler i terrenget!

Snø er det ikke så mye å gjøre med.

Naturens egen sjø er det ikke så mye å gjøre med.

Hekksjø kan hekksjø produsenten fint gjøre noe med.

Skjønner godt båteiere som blir forbanna, når en blir passert av en av de store hekksjøplogene i halvplan med 20 meter avstand.

Hvis trottlen har rustet fast, så det ikke er mulig å redusere farten. Går det nesten alltid ann å svinge LITT utenom de man passerer eller møter. Slik at disse rekker å svinge baugen opp mot hekkbølgene

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Tror heldigvis aldri jeg blir for gammel til å gi gass mot halvplaner bølger mens jeg tar de med ett smil, også utrolig morsomme båter å være i nærheten av på vannscooter/wakeboard.

Den eneste båten som har iritert stort på sjøen noen sinne var politi i targa, i halvplan i trangt sund, jeg satt da i godt lastet 14 fots jolle.

Redigert av andersb (see edit history)

det finnes en hel haug typer av både seil og motorbåter

Det man kan fundere på er hvordan i huleste enkelte har rå til så dyre båter når de er så tette i pappen.

Dum og lite penger = OK

Smart men lite penger = også greit

Smart og mye penger = OK

Dum + mye penger = snodig.

Kunne ikke denne tråden dreiet seg om vi liker sånne Nordlendinger som deg eller ikke ?

Vi har selv Baltic, har hatt båt på vannet i 13 år. Aldri blitt plaget av noen hekkbølger av Baltic jeg. Men derimot av stor båter 45fot +, de har lager ubehageligheter for oss enkelte ganger. Vi avpasser farten og lager aldri problemer for andre på vannet. Men viss det er en generel oppfatning at alle som har baltic lager hekkbølger. Ja, da er det jo bare å gi gass da.

Men har aldri sett dummere emne!!!!! Takk for akkurat du bor i nord!! Bli der.... :sailing:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...