Kai G. Startet 23.Februar.2003 Del på Facebook Startet 23.Februar.2003 Mulig at dette er noe "alle" vet, men hvor skal vimpelen plasseres? Regner med at de fleste går med flagg i flaggstanga, så der er det opptatt. Egen "vimpelstang" i baugen? Og med det samme, når kommer t-skjorta med logo...? Mvh Huwa26 Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Hvis jeg ikke husker feil, skal gjesteflagg være i styrbord saling. Klubb og andre medlemsflagg skal være i babord saling etter tilknytning fra saling og ned. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Dette er vel for seilbåter. Motorbåtene har vel her et problem hvis de ikke har en liten mast eller? Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Sant nok det der, men mange motorbåter, min selv inkl., har en liten mast. Jeg tror det er mange seilbåter også som kan ha nytte av slik info. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 På større skip i handelsflåten er ditt nasjonalitetsflagg i hekken, dersom du er utenlads skal flagget på landet/staten du er i vere på stb side, og eventuelt rederiflagg vere på BB side. Jeg vil iallefall sette opp vimpelen på BB side av masta. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Noen som har tips mht. vimpelstang/mast e.l. som kan brukes på min Windy Scirocco? Jeg har targabøyle med beslag for feste av lanterne, søkelys etc., men foreløpig ikke noe sted å feste Baatplassen.no-vimpelen. Og når jeg først er i gang skulle jeg gjerne også hatt plass til vimpel fra båtforeningen, samt en gjestevimpel? Det norske flagget henger på hekken. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Slagskibet Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Det savner jeg og KOB.Bøylen på hard top`n er lagd av 2 paralelle rør og har ikke funnet noe brukbart enda som kan brukes til vimpler. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Hei. giver: Sant nok det der, men mange motorbåter, min selv inkl., har en liten mast.På Saga27'en min har jeg en liten mast på 70-80cm. På toppen av den er det en trekantet plate der jeg har montert VHF, TV og radio antenner. I hjørnene på platen har jeg hull. Dermed kan vimplene henges opp her, strammet inn mot mastefoten med eventuelt gjesteflagg på styrbord side. Se bildet. Foreløpig har jeg vimpel for Son båtforening og for Foreningen for Almoga båtar, men det kommer til å bli fullt når baatplassen.no vimpelen skal opp pluss helst også vimpel for Redningsselskapet og KNBF! Håper det ikke blir like rotet som på den andre bildet med sine spesielle "vimpler". Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.