Jump to content

Når starter dere båtsesongen 2011?

haugi

Recommended Posts

Henter også båt i Danmark i Påsken, men starter 16.April fra Kolding. Sen Påske betyr forhåpentligvis fint vær, utepils i havnene og lett bris underveis :cheers: Kanskje vi sees i Skagen, Rastløs?

er nok mange med ny båt som møtes i Skagen i løpet av påsken. :thumbsup:

Mellom lett og frisk bris om dagen og vindstille ved tillegging, så blir det en perfekt hente-tur . :flag_da:

Bruker å sette ut runt påske, men det bestemmes av isfri havn, og arbeidsrotasjon, Skal arbeide påsken og eineste diesel på fjorden er Traktor. Så det kan bli seinere enn normalt i år.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Saowanee ligger på vannet i Hankøsundet. Kan ikke gå nå ut nå pga. isen. Regner med å ta presenningen i midten av Mars. Da er det bare å komme seg utpå. I juni, når det er god plass på land, planlegger jeg å ta henne opp et par uker i Oslo for en del arbeider, stoffing og klargjøring for ferietur med familien.

Tora ligger på land på Skøyen. Hun skal ligge til vårpussen er over, og det blir avhengig av været i mai. Men hun skal ut i god tid før Saowanee skal opp, så jeg alltid har minst en båt på vannet. Tora brukes som dagsturbåt for kveldsturer med middag på motorkassa, bading og fisking rund øyene innerst i fjorden.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

En må vel utpå for å regne sesongen som startet, i såfall har jeg, tross båten seilklar på sjøen, ikke fått det til enda. Det ble to turer i desember, men så har det ikke vært tid de gangene det har vært fristende vær, men kanskje, kanskje jeg får luftet seilene i morgonen. Håpet er å få flere turer fremover nå når det så smått går ann å ta seg en ettermiddagstur om en stikker litt tidlig fra jobben. Innser at det er litt for liten bruk i vinterhalvåret til at at jeg kan forsvare å ha seilene og laxybag/cockpitkalesjen på, det slites speseilt mye på de to sistnevnte om vinteren med grønske som må skrubbes av til våren etc... Men båten er til for å brukes sier den andre hjernehalvdelen meg...:)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...