Jump to content

Når starter dere båtsesongen 2011?


haugi

Recommended Posts

Det blir nok ikke før i slutten av april. :sad: Men sesongen starter vel egentlig når man går igang med båtpussen. Og det er ikke lenge til...

 

Det kommer sikkert en del svar fra folk som har båten på vannet hele året, og som ikke skjønner spørsmålet. :wink:

 

"Båtsesongen 2011 startet så snart vi var ferdige med å skyte opp raketter!"

 

EDIT: Og der kom Framtia meg i forkjøpet, gitt! Hva sa jeg, hehe...?

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Bestemmer heller ikke dette selv, men bare isen blir borte i havna så er båten ute. Satser på 1 ste uka av April.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Starter den vel aldrig ,da den aldrig slutter Har båten på vannet året rundt ,men blir dårlig med turer utpå sjøen når isen ligger tykk.Men har mange overnattinger alt iår ,alt imorgen skal jeg på ovenattingstur i båsen .Trist å ikke komme seg ut,men trøsten er jo at jeg kan være ombord å kose meg med båten å pursle med div små ting.Vi er flere som stadig har noen dager ombord nå på denne tiden,vi har også folk som bor ombord hele året.

Men årets første tur med fruen ,det er altid påsken og Strømstad / Koster .Sammen med mange herfra Baatplassen ,noe som har væt en tradisjon dem siste 5-6 åra .Noe små var litt kaldt da vi hadde Sandvik 28 ,men gikk fint det også .Det nærmer seg fort påske nå ,så nå er det bare å få unnagjort det som skal gjøres .Så er vi klare for påsketur å Harryland ;)men har endel å gjøre .Så på en måte er det vel greit at isen ligger ,så får jeg gjort det jeg skal ;)

 

TineIV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Med så sen påske som det er i år kan det bli påskeferie ved sjøen og med båt. Men det avhenger av vær og om det er noe særlig snø på fjellet. Er det brukbart blir det skipåske som de siste årene. Men første helg etter påske er det uansett båt det handler om :yesnod:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Normalt er påsken en tid vi drar på langtur. I år kommer påsken i april så det blir trolig turer før dette.

Vi har båten liggende utpå hele vinteren og så sant det ikke er for kaldt i været koser vi oss på sjøen også vinterstid.

 

Her noen bilder fra dagens fisketur på Breiangen:

 

036.jpg

Innløpet til Hurumhavna.

 

033.jpg

Her har en av Odd Børresens gode venner slått seg ned på et seilende isflak fra Drammensfjorden.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Setter av 14 dager fra båtpussen og klargjøring begynner til den skal sjøsettes. Målet er å sjøsette første uka i Mai. Var en del dårlig vær og lite varme i lufta i april 2010, så klargjøringen ble lite tidseffektiv. Burkaen og stilasoverbygget kom ikke av før dagen før sjøsetting og da ble det knotete å holde på, selv om en står tørt.

Men det er ikke noe stress å få den ut før 17. mai igrunn. Det er først fra da av det blir en del turer på sjøen.

Link to post
Share on other sites

håper på så snart så mulig

båten ligger ute nå men må heisest opp på land i helga for nødvendige ventil og skrog gjennomførings bytte.

pluss pluss pluss ting som ikke er så viktig men alikevell vil få gjort mens den er på land. så blir nåkk liggende noen uker. men den skal på sjøen før sommeren er slutt! :)

Link to post
Share on other sites

1 Januar klokka 11.00! Da var første båt tur i år, var en sjark til en slektning som hadde slitt seg, som jeg "bukserte" (eller hva det heter) inn igjen.

Men båten er på havet året rundt, bli like mye brukt på vinters dag som sommeren :smiley:

Redigert av ags88 (see edit history)

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...