Vinke Lanke Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Når Frognerkilen er isfri så starter den aktive båtsesongen og det blir vel i siste halvdel av mars tror (håper) jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Henter også båt i Danmark i Påsken, men starter 16.April fra Kolding. Sen Påske betyr forhåpentligvis fint vær, utepils i havnene og lett bris underveis Kanskje vi sees i Skagen, Rastløs? er nok mange med ny båt som møtes i Skagen i løpet av påsken. Mellom lett og frisk bris om dagen og vindstille ved tillegging, så blir det en perfekt hente-tur . Sitér dette innlegget Link to post
FRI Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Skal også hente båt i april en Hanse 470. Drar fra Greifswald den 15 April hvis alt går etter planen. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Ca uke 14:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
litt peiling Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Blir vel ca 15 mai. Må få x antall hundrede dekar åker sådd først... Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Ligger ute hele året, men første overnattingstur går nå til uken. Da går turen til Bergen og Båtmesse:-) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
20 Fot Svart 10.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2011 Planlegger å få ut båten så snart det er mulig å få på litt bunnsmøring ;-) (Minst +5 ?) Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
Poseidon Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 Kunne vært morsomt og høre hvor tidlig eller sent dere der ute starter sesongen 2011..... Den startet selvfølgelig for 5 uker siden. Til helgen blir det den 4. helgen med overnatting ombord. Det har sine fordeler med "tett båt med god sentralfyr!" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
nives Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 (redigert) Bruker å sette ut runt påske, men det bestemmes av isfri havn, og arbeidsrotasjon, Skal arbeide påsken og eineste diesel på fjorden er Traktor. Så det kan bli seinere enn normalt i år. Redigert 11.Februar.2011 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
lano2 Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 Båtsesongen starter når psykologen min er lei av vinterdepresjonen min, ca i mars tenker jeg. Da sveiver vi marna'en i gang, og seiler avsted ! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 Båtsesongen starter alltid ved nyttår. Har ingen glede av å ha båten i hagen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 Saowanee ligger på vannet i Hankøsundet. Kan ikke gå nå ut nå pga. isen. Regner med å ta presenningen i midten av Mars. Da er det bare å komme seg utpå. I juni, når det er god plass på land, planlegger jeg å ta henne opp et par uker i Oslo for en del arbeider, stoffing og klargjøring for ferietur med familien. Tora ligger på land på Skøyen. Hun skal ligge til vårpussen er over, og det blir avhengig av været i mai. Men hun skal ut i god tid før Saowanee skal opp, så jeg alltid har minst en båt på vannet. Tora brukes som dagsturbåt for kveldsturer med middag på motorkassa, bading og fisking rund øyene innerst i fjorden. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 1. januar. Er det ikke da sesongen starter da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JGH Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 1.januar begynner sesongen ja, ikkje alle som er like heldige som oss her vest som har det tilnærmet isfritt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
bjoris Svart 11.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 En må vel utpå for å regne sesongen som startet, i såfall har jeg, tross båten seilklar på sjøen, ikke fått det til enda. Det ble to turer i desember, men så har det ikke vært tid de gangene det har vært fristende vær, men kanskje, kanskje jeg får luftet seilene i morgonen. Håpet er å få flere turer fremover nå når det så smått går ann å ta seg en ettermiddagstur om en stikker litt tidlig fra jobben. Innser at det er litt for liten bruk i vinterhalvåret til at at jeg kan forsvare å ha seilene og laxybag/cockpitkalesjen på, det slites speseilt mye på de to sistnevnte om vinteren med grønske som må skrubbes av til våren etc... Men båten er til for å brukes sier den andre hjernehalvdelen meg...:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Tommy_H. Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Startet idag. Ligger på Kleppholmen syd på Sotra. Er eneste gjestebåt, men det er 10 bobiler her. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.