Jump to content

hvordan legge opp vannpumpe i maxi 77?


sveini 95

Recommended Posts

:flag: som titelen sier lurer jeg på hvordan jeg skal legge opp et pumpeanleg for det lille med vann som kommer inn i uken og samles i "kjølen" men det er ikke en kjøl det er nesten beint med noen gulvplater over så på det høyeste kan det være 5 - 10 cm høyde. så kommer det litt vann inn i løp av en uke så eg vil instalere ei vann pumpe som er liten ( hvis dere har en god løsning kom med andre forslag) og hvor kan jeg for kjøpt det dere forerslår :flag:
Link to post
Share on other sites

En Whale Supersub pumpe kan nok være tingen her. 54mm høy med slangestussen til siden, det burde du vel kunne få plass til...

var nede og målte i dag det høyeste er 2 cm :headbang: ... så den blir litt stor... men eg tenkte hviss eg har ei pumpe med innsug og utplåsning så kan eg vell legge opp en slange men hull vendt nedover som suer opp vannet... eller vil ikke det gå?

Link to post
Share on other sites

ville hatt en liten sugepumpe liggende et annet sted med slangen trukket til sted for vann med føler som starter ved vanndannelse.

 

I fancoilannlegg i butikker har disse en liten innebygget pumpe som suger opp isvann etter kondensering gjennom en 4-5mm innv målt tykk slange og pumper det bort . ikke veldig effektiv denne pumpen men tilsvarende oppsett med større pumpe vil nok funke. Flottøren her er laget slik at det er en magnetbryter som blir aktivert av en magnetring som ligger rundt føler på isopor og flyter opp til riktig høyde og den pumper. dette kan lages grei selv med vippeprinsipp som tåler vann da kontakt er lukket.

 

skulle dette være noe for deg men ser ikke helt tanken min kan jeg sende deg en tegning av mulig flottør du kan lage.

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

men eg tror det egentlig skal være en renne ned til dette punkte, det ser ut som ennn eller annen idiot har fylt i med noe glass fiber eller noe...

 

doerken_3.jpg

 

 

her ser du hvor dypp denne gropen er her mener jeg at det er plass til en pumpe om alt vanne hadde lunnet ned hit...

doerken_2.jpg

 

 

rett bakom maste foten ligger denne såkalte gropen...

doerken.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...