Jump to content

kobling av kjølevann på VM diesel med Volvo gear?


lillefot

Recommended Posts

har en vm motor med volvogir,har to kjøleutak på girboks,øvre og nedre kjøleutak,vet ikke hva som er ut eller inn,ingen merking på dem.også har jeg et intak på en tank bak på motoren.det som kalles for (register?)også har jeg en tank foran på motoren for ferskvann med frodtveske for selve motoren.har og en pumpe i messing foran med et intak for kjølevann, spørsmålet er,om sjøvannet skal kjøle girboksen først,også gå til sugepumpe.eller skal ett av girboksutakene gå til eksoskjøling.

Link to post
Share on other sites

Her var det mye inntak og uttak gitt...

 

Har du anledning til å ta noen bilder så blir det nok litt lettere å gi noen presise råd.

 

Generelt ville jeg tatt inn sjøvannet, helst via et sjøvannsfilter, på den nedre stussen på gearet, ut på den øvre stussen og inn på sjøvannspumpen, antar det er messingpumpen du nevner.

 

Ut fra denne pumpen går sjøvannet gjerne til en varmeveksler og videre til eksosmanifolden og til slutt inn i eksosen.

 

Men som sagt, ta et par bilder. :thumbsup:

Redigert av Johannes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...