Jump to content

Erfaringer med Sterling Pcu lader?


Vidarfre

Recommended Posts

Har nettopp bestilt Pcu lader fra JørgB, gikk for PowerChargeUltra 50 ah med fjerndisplay så jeg slipper å åpne motorrommet for å se tilstand på ladingen. Har noen av dere prøvd denne laderen og vil dere dere erfaringer? Bruker 1 stk 180 ah startbatt og 2stk 115 forbruksbatt, og har generator som jeg bruker i uthavn.

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Link to post
Share on other sites

De nettstedet er blokkert av mitt antivirus program og anbefales ikke.

Rart, kanskje det på tide at du gjør noe med antivirusprogrammet ditt?

 

Sidene blir både besøkt og lest av 3500 til 9000 interesserte hver måned og det siden 2003.

Selv om de er ikke det peneste som finnes på nettet er det helt trygg.

 

Vi selv kjører 3 scannere samtidig og til slutten finnes det alle antivirus-tiltak fra Strato,

det burde holde. :smiley:

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Da kan vi gratulere hverandre med ny lader :cheers_wine: Jørg sa at de skulle komme til lager denne uka så vi får glede oss.. jeg ser fordelen med display da man ser hvor mye laderen leverer i ah og kan dermed anta hvor fulle batteriene er uten å måtte åpne dørkene for å se, og så koster den "bare" 800 kr ca.

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Link to post
Share on other sites

... Da kan vi gratulere hverandre med ny lader :cheers_wine: ...

 

...man ser hvor mye laderen leverer i ah og kan dermed anta hvor fulle batteriene er uten å måtte åpne dørkene for å se,

 

... og så koster den "bare" 800 kr ca.

 

:cheers_wine: Jeg gratulerer også. :thumbsup:

 

Men litt korrektur.

a) På displayet kan man justere alle innstillinger (som direkte på laderen), ha alarm, ser bl.a. spenning, Ampere (ikke Ah), ladetrinns og restladetid som laderen har beregnet for det aktuelle tidspunktet.

 

Men det erstatter ikke noe ordentlig batterimonitor,

det er ikke det samme.

 

Likevel er det kjekt å ha hvis laderen monteres ikke lett tilgjengelig.

 

b) prisen er pluss statens første avgift som kalles mva. :wink:

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Det går fint med slik tull hvis man jobber med <350%, som norske matvarebutikker gjør.

...man skulle rett og slett starte en slags Infoside med "normalpriser" for matvarer.

 

 

Men ja, leveringen komm som avtalt og jeg har sendt ut alle postordre i dag.

Pakkenumrer følger i løpet av kvelden.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...