Jump to content

Ny Beneteau: 8.80, bra alternativ rundt 27 fot?

Chillaks

Recommended Posts

Jeg liker de nye Beneteauen - 8.80 Antares med 250hk utenbordsmotor.Beneteau 8.80 Ser av tester av lillesøsteren (750) at disse båtene kan gjøres veldig stille, og vi ønsker oss en båt uten den plagsomme diselbromlingen. Sammenligner pris og størrelser av bakveggbåter rundt 27 fot kommer 8.80 veldig gunstig ut.

Spørsmålet er om det blir en kurant båt å selge igjen når den tid kommer? Det er jo en uvanlig kombinasjon med bakveggbåt og så stor utenbordsmotor. Beneteau 750 er også et alterntiv, men da blir det litt mer campingvogn. Tror denne har solgt relativt bra siden den ble lansert og skulle være ganske lettsolgt?

Synspunkter?

68_356446402.jpg

Synes den ser fin ut. Synes Beneteau lager mye fint. F.eks også mindre FB båter med fast aksel.

Har ikke fulgt med så mye på utvilingen av større utenbords motorer. I en slik båt vil en jo bl.a. gjerne ha bra lademuligheter under gange, dvs at størrelse på dynamo er viktig. Nå er det vel blitt mer vanlig med litt større dynamoer også på utenbordsmotorer. Såvidt jeg har forstått er de i hvertfall på ca 50A.

Holbarheten og vedlikeholdsutgifter på slike motorer er vel kanskje bedre og rimligere enn f.eks på innenbords med drev??

Jeg personlig er mindre skeptisk til utenbordmotor enn drev, men det er mulig det er jeg som ikke er helt oppdatert.

Ulempe med slike store utenbordsmotorer er at man som oftest lar de stå på under opplag ute. Man kvier seg for å løfte av beistet på høsten, men det gjør tydeligvis ikke tyvene. Har ved noen anledninger lurt på hvordan de klarer å få de med seg når båtene ikke ligger lett tilgjenglig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...