Jump to content

Snart 6 månder med SNØ på østlandet!


Thorlyn

Recommended Posts

Ja jeg må innrømme at jeg noen ganger lurer på hva vi skal med båt..Nå har det snart hvert snø i 6 måneder her på Østlandet.. kaldt som fy er det også.. så skal vår sommer og høst fordeles på de resterende 6 :headbang: blir vel knapt 1,5 mnd med sommer hvis vi har flaks..

 

IDAG VAR JEG POSITIV :rolleyes:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Men vi får håpe på en lang sommer, eller et isfritt halvår. God søndag

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Snøen kom vel tidlig oktober i år om jeg ikke minnes feil, med påfølgende sprengkulde :eek: Kan så si at jeg tenker mer og mer på bakdørsbåt i stede for kalesjebåt. Nettopp for å tilpasse meg klimaet. Men man kan banne på at den dagen jeg skaffer en slik båt, får vi tropesommer på tropesommer og milde vintre :smash:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Sol i hvertfall. Sikkert kaldt. Skimter et ullpledd nederst bildet.

Neida, det har jo som regel vært ok tidlig på våren i de siste årene.

Kanksje bedre å bruke båten på den tiden og heller ta sommerferien i varmere strøk (les: syden).

Da er det jo en fordel med bakvegg båt, god plass inne og en god varmer for å ha det ok på kveldene og når det er surt vær.

 

Blir uansett dyr døgnpris hvis man benytter en dyr båt i få døgn. Blir kanskje også slik at man føler man må bruke den istedet for å ta en sydentur. For enkelte er det kanskje ikke et reelt valg hvis man bruker mye på nedbetaling av båt.

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Merkelig kalender trådstarter har.

Jeg kan ikke huske at snøen kom så tidlig. Jeg har sjekket bildene mine her og har et bilde fra 23.okt hvor det ikke er anntydning til sne. Jeg mener at snøen ikke kom før i november, men om man tar utgangspunkt i bildet fra 23/10, så er det enda ikke gått 4 mndr og det kan da ikke være det samme som snart 6 mndr.

Dessuten har vel denne vinteren vært den fineste på mange år. Snø og kulde kom før jul og ble værende helt til våren. Fantastisk mye bedre enn grønn vinter med slaps, plaskregn det som værre er.

Litt kaldt er det jo om dagen, men solen har begyndt å varme, så det er rene påskestemningen på terassen her.

 

Det største problemet for båtfolk på østlandet som liker å bruke båten mye, er jo is og ikke sne. Jeg kommer ikke ut av havna før ca 28.mars pga is. Da kan det godt ligge en halvmeter snø på land uten at jeg bryr meg om det.

 

Bildet under er fra Langøyene 23.10.2010

23102010.jpg

 

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Kan så si at jeg tenker mer og mer på bakdørsbåt i stede for kalesjebåt. Nettopp for å tilpasse meg klimaet. Men man kan banne på at den dagen jeg skaffer en slik båt, får vi tropesommer på tropesommer og milde vintre :smash:

Kan du være så snill å kjøpe en slik båt ?

 

Når det gjelder vinteren i år så er det vår første som båtboere og jeg må ærlig talt si at jeg ikke synes den har vært lang eller hard i det heletatt, mulig det er fordi jeg har sluppet å måke en oppkjørsel for å få ut bil osv men det har vel vært mye verre og lengre vintre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...