Jump to content

Størrelse på dynamo


enter4u

Recommended Posts

Var så heldig å få en ny dynamo til båten her om dagen. :thumbsup: Men nå lurer jeg på om den er stor nok?? Den er på 35A. Batteribanken min er på totalt 220a. Ser jo fra tidligere at selv om jeg ikke hadde toppladede batterier så ladet den ikke særlig mer en rundt 15a. (Da den forrige dynamoen virket) Er det noe vits i å kjøpe en større dynamo?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

dynamoen din på 35 amp lader batteriene men med såpass store batterier så tar det sin tid....men det kommer jo an på hvor mye forbruk du har og hvor lenge du har motoren i gang etter at du har brukt strøm/tappet batteriene.En dynamo på 60amp vil jo lade batteriene nesten på halve tiden.

 

Rune

Link to post
Share on other sites

Når batteriene er godt nedtappet så vil dynamoen lade max til å begynne med, etterhvert som batteriene blir oppladet så avtar selvfølgelig ladestrømmen også så med fulladete batterier så er det nok bare noen få amper ladestrøm fra dynamoen, men den øker jo også etter hvor stort forbruk du har.Har du 20 amp forbruk så lader dynamoen tilsvarende.

 

 

Rune

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...