Jump to content

Scand Atlantic

Geir V.

Recommended Posts

På Atlantic'er av eldre årganger, så var jo hardtop ekstrautstyr. En hardtop som er montert, kan vel fjernes. Men de hardtop'ene med store glassfelter i fronten, som ble montert på endel Baltic'er og Atlantic'er synes jeg kler båten veldig bra. Jeg ville i alle fall ikke ha fjernet en slik, men smaken er heldigvis forskjellig hos oss :yesnod:

På Atlantic'er av eldre årganger, så var jo hardtop ekstrautstyr. En hardtop som er montert, kan vel fjernes. Men de hardtop'ene med store glassfelter i fronten, som ble montert på endel Baltic'er og Atlantic'er synes jeg kler båten veldig bra. Jeg ville i alle fall ikke ha fjernet en slik, men smaken er heldigvis forskjellig hos oss :yesnod:

Det er jo ikke sikkert det er utseendet som er problemet for han som skal ha seg en Atlantic.

Mange av oss setter stor pris på å kunne kjøre "cabriolet" på fine solskinnsdager    :cool:

Her på østlandet kan det ofte bli altfor varmt med hardtopp og det er nesten et "must" å kunne åpne opp skikkelig fremme og få godt med luft og gjennomtrekk. Vi skjønner ihvertfall godt at vedkommende ikke vil ha hardtopp.

Scand 29 Baltic har en ypperlig kalesjeløsning hvor en kan åpne opp helt foran slik at man "står ute i det fri", så kan man i tillegg åpne på sidene og helt bak. Kalesjen er jo likevel oppe som en parasoll mot sola,samtidig som man får god gjennomtrekk. Denne løsningen bruker vi ofte, også når det er utrygt for regn. Det er et øyeblikk å slippe ned alle fire åpningene og man sitter tørt og godt om regnet skulle komme. Denne løsningen fungerer helt utmerket og gir en veldig god fleksibilitet! Anbefales!  :yesnod:

Mange av oss setter stor pris på å kunne kjøre "cabriolet" på fine solskinnsdager  

Ja, for all del. Det var derfor jeg avsluttet med at smaken heldigvis er forskjellig.

Når det gjelder hardtopversjonen av Atlantic/Baltic, så har vel også disse en annen løsning på lanterne-"masta". Som det ses på bildet på de aktuelle Atlantic på finn.no, så går det et stålrørsarrangement på tvers over hardtopen. På utgavene uten hardtop, så er vel dette løst med en annen versjon foran frontvinduene. Det må kanskje gjøres noe med dette også dersom hardtopen skal fjernes. Vet ikke om kalesja vil komme i konflikt med bøylen over hardtopen.

Hvis jeg skulle ha en slik båt uten hardtop, så tror jeg at jeg ville ha ventet til det dukket opp et slikt eksemplar, i stedet for å begynne å "strippe" en båt med hardtop.

Som Baltic skriver så har det ingen ting med utsende å gjøre. Det er det at han etter å ha vært med meg noen turer ønsker å kjøre "cabriolet". Jeg hadde selv en Sandvik 28 med hardtopp tidligere, og jeg må si at det var ubehagelig varmt å måtte sitte under tak på varme sommer dager mens resten av familien kunne ligge ute i solen å kose seg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...