Jump to content

Renovering av Draco 25 TwinCab 2xB20


Bergmann

Recommended Posts

Kæmpefint projekt, er selv i gang med at overhale en 2500 Flyfish. Her er det blevet meget omfattende, da båten har været halvfuld af vand, så bundrammen var rådden, ja stort set alt det træ som man ikke kunne se var ødelagt.

 

Jeg har også en udfordring i at betrække skroget indvendig, er dog ikke kommet i gang med det endnu. Men her løser jeg de fleste problemer ved at lave paneler i aluminium og krydsfiner, så de forskellige områder derved er delt op. I mange tilfælde er det nemmere at betrække et panel og derefter montere det i båten, fremfor at betrække direkte på glasfiberen.

 

Især "kassen" i loftet er vanskelig betrække, det går fint på de lige flader, men ude på hjørnet hvor alle siderne mødes....

 

"Kassen" på Flyfish'en er ikke så dyb som på Twincab'en, så her er det ikke noget problem at lave paneler i teak, finer, aluminium. Jeg har lavet denne inddækning på min båt, mangler dog noget færdiggørelse.

Link to post
Share on other sites

Ja da har jeg fått kommet litt lenger da kulden har gitt seg litt =P Har fått tatt av dassen siden platen den satt på var litt råtten og noen hadde nok bomma på klosettet! Så her skal det bli ny plate og gulvtrekk. Har også noen skrog gjenomføringer her jeg lurer på om kanskje burde byttes, vet ikke helt hva jeg skal se etter, men jeg synes de ser greie ut????????? Åssen sjekker man om dette er i orden? spak_1.jpg

Draco 2500 TwinCab Aqad40b 165hk

Link to post
Share on other sites

Ellers så ringte han jeg har bestilt puter hos at de er klare, så da var man noen kr fattigere! Men nye puter er jo veldig deilig!

 

Vi har kommet frem til at vi skal bruke skai i tak og bekledning i hele båten! Så vi tenkte og støpe lister i taket, lage plater og trekke disse med skai og skru opp! Dette tror jeg vil se penest ut og blir lettere og montere spotlights og div inn i dette! Noen som har gjort lignende før??

 

Ellers kjenner jeg det er litt vår i luften og jeg kan snart begynne for fult med liming og båtkos!

 

Snart båtmesse også!!!! :cheers:

Draco 2500 TwinCab Aqad40b 165hk

Link to post
Share on other sites

jeg kan ikke se att dere har vært på havna på en stund nå, :confused: er det liten arbeidslyst som råder.' :sleep:

som du vet når båt dilla tar en, så er det som og komme hjem når du kommer dit. :seeya:

 

jeg kommer til og bosette :sailing: meg på havna nå til helgen skal prøve og bli ferdig med vinduene

:cheers_wine:

 

 

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...