Jump to content

Kjøpt Mercury 10hk Rep.objekt, Har noen spm om forgasser og gir


Sturee

Recommended Posts

Hei! :flag_bp:

 

Jeg har kjøpt meg en mercury viking 10hk Rep.objekt, er et par ting jeg lurer på:

 

Motoren vil ikke gire, kun hvis jeg løsner u.hus og beveger det opp og ned i takt med giret :headbang: . Noen som sitter fast nede i u.huset? sjekket olja, kom noe gjennomsiktig litt slimaktig, men rennende ut i toppen og noe som minnet om jord i bunnen, har det noe med det å gjøre? Kan det hjelpe å skylle igjennom med olje?

 

Så er det forgasseren, motoren bruker for mye bensin og forgasser må justeres. hvordan gjør jeg dette? Har hørt at lufteskrua skal justeres i utgangspunktet helt inn og to omdreininger ut, er det riktig? hvor finner jeg lufteskrua?

 

Mvh NT

Link to post
Share on other sites

Hei! :flag_bp:

 

 

Motoren vil ikke gire, kun hvis jeg løsner u.hus og beveger det opp og ned i takt med giret :headbang: . Noen som sitter fast nede i u.huset? sjekket olja, kom noe gjennomsiktig litt slimaktig, men rennende ut i toppen og noe som minnet om jord i bunnen, har det noe med det å gjøre? Kan det hjelpe å skylle igjennom med olje?

 

Så er det forgasseren, motoren bruker for mye bensin og forgasser må justeres. hvordan gjør jeg dette? Har hørt at lufteskrua skal justeres i utgangspunktet helt inn og to omdreininger ut, er det riktig? hvor finner jeg lufteskrua?

 

Mvh NT

 

høres ut som gearet ditt er utsatt for rust gjennon enten sprekk i undervannshus eller defekt simring rundt aksler.

 

Hvordan går motoren, drukner den på tomgang , lukter mye bensin og er vanskelig å starte når den er varm?

Hvordan oppfører den seg på høyt turtall , drar den turtallet lett.

Sjekk og chocke /primer at den ikke ligger inne og evt om flottør virker som den skalfør du begynner å justere.

 

Jeg justerte min 25 merc 2t ved å strupe den inn og justerte ut til den startet lett og enda litt til den gikk på tomgang med litt fet blanding da en mager blanding lett ødelegger motoren på høy belastning .

 

er ingen ekspert på 2 takt båtmotor så sikkert andre som har bedre tips.

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei igjen! :flag_bp:

 

Starteren på båten manglet snor, puttet en ny snor inn, men når jeg skulle sette den sammen klarte jeg å gjøre sånn at fjøra spratt ut :headbang: Noen tips til hvordan jeg kan få denne på plass? den ligger i en liten "talerken" med kanter og hull i midten, har klart å få den nesten helt inn, men her stopper det, om jeg fortsetter på samme måte nå vil den sprette ut.

 

Og girhuset, hvordan får jeg det av? den sitter fast i girstanga, trodde den skulle være delt ca midt på, men jeg finner ikke noe...

 

Mvh NT

Link to post
Share on other sites

Legg ut bilde av alle delene du har problemer med:) Så kan vi redigere/legge til tekst og piler til hjelp :thumbsup:

 

På undervannshuset, så kan du dra forsiktig i alle rør og akslinger. Akslingen fra motoren, skal du kunne dra ned, og røret til vannkjølinga, skal dras opp fra undervannshuset.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...