Jump to content

hva bør en godt ytstyrt fiskkeboks inneholde?


kællen

Recommended Posts

Som ivrig hobby fisker jeg er råder jeg deg til å oppsøke en erfaren ekspeditør i den riktige butikken. Å fortelle om min boks blir for mye rett og slett, hehe.

 

Selv fisker jeg både flue og sluk og liker begge deler. På sjøen er jeg glad i en kastedypp med 2 meter fortom og en litt passe stor flue i enden, meget effektivt og spennende

 

Ferskvann: Lillauren i alle farger + spinnere i noen utgaver. Svarte sluker til kveld og natt, både i ferskvann og til saltvann. Bruker endel kastedupp her og om det er langgrunt

 

be en butikk fylle boksen for deg, men ikke gå helt amokk, da det er unødvendig :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Oi! Dette er et "hvor langt er et tau" spørsmål.

 

Men ville vel først fokusert på det som fungerer både i ferskvann og saltvann. Mange sluker som går på tvers, og wobblere, og ikke minst alle gummivariantene. Normalt må man jo ha en del større og kraftigere varianter for sjøfiske, men feks så funker wobblere for gjedde ofte også svært godt på feks lyr, havabbor, sjø-ørret, laks osv.

 

Og diverse oppsett for agnfiske, dvs kroker, svirvler, søkker, attraktorer, bommer, glidebommer, dupper.

 

Utstyr til fluefiske, fluedupp, fluer.

 

Og dernest selv grunnutrustningen. Kniv, neglebiter, en liten hodelykt med LED lys og god batterilevetid, bryne til kniv og kroker, en vekt og målebånd, fotokamera, og en god tang til å ta kroken utav kjeften på fisken med, gjerne en nebbtang med bøy på nebbet.

 

Vil vel også si at snapphvirvler i ulike størrelser, samt kroker, er en del av grunnutrustningen, og blyhaggel i ulike størrelser. Samt et lite utvalg av snøre til å binde diverse oppheng, og gjerne også et eget snøre som fortaum hvis du bruker firline.

-----------------

 

Kjøp et ordentlig skrin med en gang. Mange som bruker små verktøykasser. Ville satt av et sted mellom 1000-2000,-, minst, for å fylle det om jeg ikke hadde noe fra før. Fiskeutstyr er dyrt.

 

Har selv handlet en del på skittfiske.no og har vært fornøyd med både utvalg, kvalitet og service.

 

 

Edit: Håv og klepp, men det går vel ikke akkurat i skrinet... :-)

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Møresilda og stingsilda i alle vekter og farger så har du kommet langt.

Så sper du på med endel wobblere fra 7-15 cm i forskjellige farger og dypgående.

Jigger er billige og fungerer bra til alt mulig.

 

Blir man hektet på alt mulig fiske begynner det å koste litt, men det er jo hobby...

 

Her er resultatet av en tur på sportsforretning i USA ( det ble flerer turer :giggle: )

113854_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/46006/113854.jpg

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...