Jump to content

Biltema vs dyre merker


Dorris24

Recommended Posts

Har kikket litt på flere tråder der der er snakk om bt sine produkter.

Bt har vel ikke egne fabrikker der de produserer varer. Det vil vel si at de kjøper partier fra andre og merker med biltema og selger billig.

Da får du jo et "dyrt merke" til billig penge?

Kan mye av skepsissen til folk ligge i at de ikke vil ha "billig" produkter? Kjipt med fin dyr båt der det er fult av Biltema deler??

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nesten alle kjøper inn på dnene måten, men det er selvsagt en ting hvilken kvalitet du ber kineserne om å lage.

 

I et velfungerende marked der kjøper og selger har all informasjon og det er en rimelig grad av omsetning vil det være samenheng

mellom pris og kvalitet. Men når noen utnytter sitt sterke merknavn til å ta 2x til 100x overpris er det ikke lengre sånn.

Vi kjenner ikke hvordan BT har spesifisert kvaliteten ei heller hva de med dyre merker han i sine kontrakter.

Ergo blir det nær umulig for oss å synse om pris og kvalitet. Noen ganger er det jo avslørt at det billige produktet var mye bedre enn det dyre

eller at de var identiske.

 

Direktesalg har sin styrke sånn som Dell, IKEA og flere andre. En fabrikat og ingen sjulte ledd.

 

Synd vi ikke kan vite om BTs produkter er av god kvalitet eller ikke, men noen ganger selger de jo kjente merker som som Shimano sykkeldeler.

Prisen på Shimano hos BT er halvparten av sykkelbutikken. Identisk produkt, jeg sjekka partnummer med liten skrift. Da er det lett å handle

hos BT. Men ofte er det ikke sånn. Jeg har mine tvil om BTs egne produkter, noen er ok andre er dårlige. En slags lotto !

 

 

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

hei

 

Jeg kjøpte et veldig dyrt stramme hjul til registerreima til en Volvo penta. Kostet 1690,- kun for hjulet. Hadde kjøpt reimsett fra biltema som jeg hadde ligende. og der fulgt hjulet med til noen hundre lapper tror jeg . sjekke begge hjulene opp mot hverandre. de hadde samme nr gravert inn. Så leverte det dyre volvo penta hjulet tilbake. funka bra fra biltema.. ;) samme leverandør der ivertfall. Volvo var volvo. selv om det var til bil fra biltema.

Link to post
Share on other sites

Har brukt mye biltemadeler når jeg har skrudd bil. gjerne støtdempere/ bremser/oljer/vindusviskere /reimer osv..

 

Biltemas deler varierer litt i kvalitet men regnestykket er veldig enkelt og langt i biltemas favør...

 

eksempelvis

 

Bremseskiver forran til ford jeg hadde kostet 1400,- hos ford , 900,- for uorginalt hos et firma her og 300 hos biltema.

De holdt gjerne 2 år før bytte ved neste eu så da ble prisen 600kr for to år, ford sine har jeg brukt opp på 4 år så da er regnestykket 1400-600=800kr tjent minus den halve timen jeg brukte på må bytte dem ekstra en gang.

 

Oljene/plugger/viskerer fra dem bruker jeg hele tiden , fullsyntetisk til en brøkdel av andre merker..

 

Verktøyene derimot er ikke alltid så bra kvalitet . elektriske er ofte av dårlig kvalitet på lik linje med andre billige merker. av skraller så slarker de fort i motsetning til som eks kamasa som jeg benytter men man får jo ofte hva man betaler for.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...