Jump to content

Brukt seilbåt 32-36 fot, maks 500' - tips?

Lanterne Rouge

Recommended Posts

Nydelig Sweden Yacht!! men ville beregnet et motorbytte i budsjettet. En 28 år gammel VP MD 17 nærmer seg slutten av sin levetid selv om den er ferskvannskjølt. Det står ingenting om overhaling heller.

Skeptisk til tross for at dette i en lang periode var min drømmebåt.

Er det noen som kjenner til Mamba 29? En mindre båt enn jeg egentlig ser etter, men virker å være romslig under dekk. Ut i fra bilder og tegninger virker planløsningen fornuftig for en person. Det går kanskje an å leve litt trangere en periode hvis belønningen er 200' ekstra på feriekontoen..?

Dette eksemplaret virker velholdt og pen. Lystallet sladrer om at det nok er en litt treg dame. Enkelte kommentarer på nettet mener den er veik og lite formstabil, og må reves veldig tidlig. Er det noen her som har førstehånds kjennskap til båttypen?

Oppdatert: Fant denne tråden med mye fin info. Har noen ytterligere kommentarer settes det selvfølgelig pris på!

Redigert av Lanterne Rouge (see edit history)

Er det noen som kjenner til Mamba 29? En mindre båt enn jeg egentlig ser etter, men virker å være romslig under dekk.

Jeg har en men ikke sjøsatt den enda , Tompa2 på forumet har og en som han er veldig fornøyd med. Båten er veldig romslig inni til størrelsen, blir sagt at du får 33`følelse inni for båter i denne årsklassen med 186+ ståhøyde.

Jeg har en First 35 fra 1982 (ikke til salgs) men her er det rikelig plass, pluss at det er en god og tørr sjøbåt.

Bredden er 3,75m, den har to aktercabiner samt forpigg.

Grei bysse, stort kartbord / navigasjonsplass, solid mastheadrigg og kjølprosent på ca 40 hvis jeg ikke husker feil.

Det finns ikke så mange av disse i Norge, men kommer du over en er det absolutt mye båt for pengene.

Pinsa2009.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...