Jump to content

Hydraulisk motor, hvor?


Fausken

Recommended Posts

hei, jeg lurer på å lage meg til med eit hydraulisk garnspill. Men dette er veldig dyrt vist du skal kjøpe det komplett. Så jeg lurer på å kjøpe meg en hydraulisk pumpe og motor å så lage resten sjølv. for jeg har tilgang til verksted så kan lage mykje av utstyret sjølv. Men hvor kan jeg få tak i en hydraulisk motor å pumpe for en billlig penge, og hvor store bør de være? Utstyret skal stpå å en 23 fots snekke og skal brukes til å drage line å garn. så trenger ikkje så veldig kraftig utstyr.

 

MVh Nikolay

Link to post
Share on other sites

Kanskje det. Men man må jo ha tilstrekkelig moment på hydr motoren for at et spill skal fungere. Og det er det gjerne saktegående som har. Et annet alternativ er å bruke gear noe jeg ikke tror er vanlig.

Tror denne type motorer blir brukt på små spill

http://www.sauer-danfoss.com/stellent/groups/publications/documents/product_literature/520l0550.pdf

Ved bruk av reim på hydr pumpa må dieselmotoren tåle sidetrekket.

Link to post
Share on other sites

Betalte 4500 for pumpe og motor, men dette er 15 år siden ca.

pumpe og motor må være slik at du oppnår det turtallet en ønsker.

Jeg hadde og en el-clutch på pumpa, dette er nesten påkrevet, hadde en trykkbryter i knehøyde.

Den koblet inn pumpa når den var ute, dersom en blir sittende fast i garnet og blir dratt rundt, setter en ut kneet på bryteren. Det omkomm en fisker her ute på fjorden i fjor, tenk dere det, kroppen var slitt i stykker.

Mange slike ulykker skjer hvert år.

Ja sabben tåler det, det er mange som har gjort det samme.

Redigert av jonn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...