Fausken Startet 18.Februar.2011 Del på Facebook Startet 18.Februar.2011 hei, jeg lurer på å lage meg til med eit hydraulisk garnspill. Men dette er veldig dyrt vist du skal kjøpe det komplett. Så jeg lurer på å kjøpe meg en hydraulisk pumpe og motor å så lage resten sjølv. for jeg har tilgang til verksted så kan lage mykje av utstyret sjølv. Men hvor kan jeg få tak i en hydraulisk motor å pumpe for en billlig penge, og hvor store bør de være? Utstyret skal stpå å en 23 fots snekke og skal brukes til å drage line å garn. så trenger ikkje så veldig kraftig utstyr. MVh Nikolay Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Ei brukanes pumpe får du hos en høgger. Servopumpe fra en stor bil/lastevil er fine greier. Vet om flere som bruker det ( pumpene slites fortere enn motorene ) Brukte kraftblokker m motor selges brukt for 5000 og oppover ( uten pumpe) Vet ikke hvor mye bare motoren koster. Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 18.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 ok, då kan jeg bruke en servopumpe fra en lastebil eller noe lignende da. Hvor er det mulig å finne brukte kraftblokker å slikt ? Sitér dette innlegget Link to post
Ehak Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 http://www.okonomi-deler.no/ProductCatalog.aspx?ipg=5637148753 Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Fredrik Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 snøfresern vår har hydraulikkfremdrift mener jeg. Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
Roall Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Boggiløft på en del eldre lastebiler har elektomotor med pumpe og tank, dog er det 24V Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post
jonn Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Jeg lagde meg et spill for noen år siden, kjøpte på tess, det som kan være vanskelig er å finne motor som er går sakte nok. Sitér dette innlegget Link to post
Roall Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 På hydralikk løser for stor hastighet enkelt ved å montere en strupeventil. Sitér dette innlegget For tiden båtløs. Link to post
lnjk Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Kanskje det. Men man må jo ha tilstrekkelig moment på hydr motoren for at et spill skal fungere. Og det er det gjerne saktegående som har. Et annet alternativ er å bruke gear noe jeg ikke tror er vanlig. Tror denne type motorer blir brukt på små spill http://www.sauer-danfoss.com/stellent/groups/publications/documents/product_literature/520l0550.pdf Ved bruk av reim på hydr pumpa må dieselmotoren tåle sidetrekket. Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 18.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 husker du hvor mye du betalte for den hydraulikkmotoren hos tess ? tåler sabb 10 hk sidetrekk? takknemlig for alle svar.. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 (redigert) Betalte 4500 for pumpe og motor, men dette er 15 år siden ca. pumpe og motor må være slik at du oppnår det turtallet en ønsker. Jeg hadde og en el-clutch på pumpa, dette er nesten påkrevet, hadde en trykkbryter i knehøyde. Den koblet inn pumpa når den var ute, dersom en blir sittende fast i garnet og blir dratt rundt, setter en ut kneet på bryteren. Det omkomm en fisker her ute på fjorden i fjor, tenk dere det, kroppen var slitt i stykker. Mange slike ulykker skjer hvert år. Ja sabben tåler det, det er mange som har gjort det samme. Redigert 19.Februar.2011 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.