Jump to content

Til dere som har tatt opp båten ... ;-)


Skvulpen

Recommended Posts

Skadefryd er den eneste sanne fryd sies det... Høsten er fineste båttiden, i dag var jeg utpå (og i går, og i forgårs, og ...), sola varmet fra skyfri himmel, blikkstille sjø, herlig! Hvordan har dere det, dere som nå har tatt båten på land?  :wink:

 

Vedlegger to bilder fra Ellingsøyfjorden ved Ålesund i dag ... Nå slipper vi dessuten alle skjærgårdsjeepene hylende omkring, - her er bare fullkommen ro og sælebot!   :cheers:

 

 

Bilde

 

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Bilde

Vakkert! Nesten poetisk!

:o)  :o)

 

Misunnelig....... :blush:  .....på været! Har båt på vann, men det er lite fristende østavær for tiden, og regn, regn, regn!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja det er nesten nå den flotteste tiden kommer . Nå kan fiske starte s og koseturane utpå på mårran ,ligge stille og fiske og slappe av uten og tenke på at det kommer en svær "nysjøman" med bånngass og større hekkbølge en day after tomorrow (filmen ) :wink:

Har vært nok av "raringer " og treffe på i sommer , men dem lærer vel litt dem og ettervært , håper jeg  da. Har vært ombord i hele dag og kosa meg med div ,klargjøring  osv .Til alle sammen som har båten ute i vinter shit fiske .  :fishing:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har familie på Nord Møre og vet at dette ikke er hverdagskost på disse kanter. Derfor unner jeg dere dette været en god stund fremover, selv om det vanligvis går på bekostning av drittvær her øst.  

Kan du tenke deg noe bedre enn blankt vann for sjelefred? Og som du skriver: -Slipper hylende skjærgårdsjeeper rundt seg.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Skvulpen, - du har kanskje vært ute ved Ona fyr, og på Gjestehavnen på Finnøy?

 

Vi forstår deg godt når du priser båtlivet, med fine bilder.

 

Kom inn kvart over åtte ikveld fra nevnte destinasjoner og er enda ikke "landet" helt etter denne opplevelsen - helt praktfullt, havblikk, praktfull solnedgang ..............!

 

Fikk også gitt en salutt til passerende Redningsskøyte "Erik Bye" tidl. i dag - og mintes den store høvding med sangen "Blå timen" - skal si det føltes veldig godt der og da!

 

Livet er godt med slike helger og opplevelser!

 

Vi satser vel på neste helg i havgapet også?  (Må vel skaffe meg digitalkamera jeg også )

 

 

:sailing: Ship O' Hoi!

 

 

Seastar  :flag:

Link to post
Share on other sites

En kort kommentar:

 

Utenfor Sætre, i det dritværet vi har hatt i helgen. På en plass som kalles Lykken, lå en enslig seilbåt hele helgen.

Enten så er skippern kastet ut av Admiralinnen?

Eller så er han en sann båtvenn som ikke går av veien for litt drittvær?

Eller så......?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Enten så er skippern kastet ut av Admiralinnen?

Eller så er han en sann båtvenn som ikke går av veien for litt drittvær?

Eller så......?

Vel, ikke vet jeg.

 

Men noen av oss klarer liksom ikke å gi oss. Var selv ute alene med skipshunden

forrige helg. Da var det riktignok mye bedre vær, men kalt,  +2,5oC om natten.

Herlig tur, men litt underlig følelse å ligge helt alene i Grisebukten to netter.

Tror jeg var alene på hele Kommers første natten!

 

Denne helgen var jeg bare en liten tur utpå bukten for varmkjøring før oljeskift.

 

Men nå er det slutt, tok med en del puter, dyner osv. med hjem idag.

Så nå flyter det av denslags i stuen!

 

Bilde

 

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Oslofjorden er ikke noe fint sted i kveld, nei....

 

Jeg kommer akkurat fra båten. Vinden kommer rett inn gjennom åpningen i moloen og treffer båten min på siden. Har lagt opp tau for å sikre bommen + ekstra tau med dempefjær til båten. Jeg måtte krabbe ut på brygga (bommen) mellom båtene.

 

Nei, nå må den opp snart...

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Venter på bedre vær enn det vi har nuh .Tenkte å ta noen dager i sverige ,bla og shoppe litt .Må være perfekt der nede nå ,liten kø i værtfall  :wink:

Gleder meg , så håper ikke det blir lenge og vente .Har ikke blitt jaga ut av noen jeg .Bare det at jeg koser meg i båten , kan nesten ikke ha det bedre .Folk i havna mobber meg litt da og sier det ikke er lov og sette opp postkasse der nede ,men men tar meg ikke nær av det jeg. Fylte full tank om fredagen så jeg er klar for "langtur " til søta bror . :seeya:

 

 

Tine II .

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det har vært nydelig vær her på vestlandet helt siden jeg tok opp båten for halvannen uke siden. Før det var det KUN drittvær, med regn, kuling og storm  :headbang: :headbang: :headbang:

Ja, det har vært en dårlig høst hittil på Vestlandet, mens Østlandet har hatt mye nydelig høstvær. Men nå har vi byttet litt på, også derfor jeg setter ekstra pris på det. Det gjelder å være tålmodig vet du, ikke ta opp båten for tidlig! Det jevner seg ut, det kommer alltid en periode med fint høstvær også på våre kanter, - da gjelder det at båten ligger klar! I morgen blir det rett fra jobb og ut i båten igjen, samme værmelding, Jippi!!  :sailing:
Link to post
Share on other sites

Det så nydelig ut! Klar luft og blikkstille hav,- solskinn... Flott, og så kanskje litt fiske...

 

Ja, båtsesongen her på østlandet er i korteste laget. Jeg som er fra lofoten er vant med båtsesong hele året,- ja,- kanskje like mye om vinteren (Lofotfisket)  :wink:

 

Men hver enkelt av oss må bare innse at hvert sted har sine forhold (og skikker   :wink: )...

Link to post
Share on other sites

Her på Nord-Jæren har vi hatt et par fine dager med boritmot vindstille.  I går var det opphold og nesten slik at solen skulle bryte skikkelig gjennom skylaget.  Temperaturen var på det meste 12-13 grader, så jeg hev meg på en storvask og dertil voksing av dekk og overbygg.  Litt kaldt for voksing vil noe si.  Det gikk tilsynelatende greit med Max Wax Hardglans og maskin.  Brukte 5 timer på hele jobben.  Går nå vintersesongen i møte med bedre samvittighet.  Skal forhåpentligvis bli mange fine fisketurer fremover vinteren.

:sailing:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Tenkte å ta noen dager i sverige ,bla og shoppe litt .Må være perfekt der nede nå ,liten kø i værtfall

 

Tine II .

Nå må du forte deg for nå er jo Høibråten i farta igjen.

Den nye kvota vil jo da sikkert bli:

1 miniatyrflaske med sterke saker

1 lukteflaske med vin

1 tomboks med øl for syns skyld.

 

OBS drar også til Sverige til lørdag. Da kan det bli kø :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

....OBS drar også til Sverige til lørdag. Da kan det bli kø :lol: :lol:

:wink: Hvis Tine II kommer til Strømstad etter en viss Nidelv 26, så er det fare for det ikke er noe mere igjen til Tine II  :eek:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

På denne årstiden er jeg mest glad for at skuta er innendørs lagret. Når vind og regn står på som værst er det en god følelse. Har imidlertid mange gode vinterminner fra båtturer på speilblankt hav. Har imidlertid en liten båt på henger som er klar for de kalde smeigedagene...

Link to post
Share on other sites

Nå må du forte deg for nå er jo Høibråten i farta igjen.

Den nye kvota vil jo da sikkert bli:

1 miniatyrflaske med sterke saker

1 lukteflaske med vin

1 tomboks med øl for syns skyld.

 

OBS drar også til Sverige til lørdag. Da kan det bli kø :lol: :lol:

Neida går sikkert bra .Det lille trixe mitt (selv om det er noe kjedelig ) er og ta snekka til Strømstad . Derfra går turen med Bohus tur/retur  Sandefjord  /Strømstad med en liten tur innom taxfreesjappa ombord .Da er det kroner og spare og nok til alle  :wink:

 

Tine II som pleier og få med seg det han trenger og har penger til       :cheers:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nettopp hjemkommet etter et par dager i Antibes. Fikk tid til den obligatoriske ruslingen bryggelangs i morges før flyet gikk. Jeg kan melde at det der ikke er noen grunn til å ta opp båten (20 grader ++).

 

Begrunnelsen for innlegget er at det der er flere båter til salgs. Dessverre hadde jeg ikke kameraet for hånden. Prisklasse? Hvis du lurer på det, har du i utgangspunktet ikke råd. (Det har ikke jeg heller...)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...