Guest rnj Startet 31.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 31.Desember.2002 Til alle oss Trebåteiere: Båtpussen starter snart Hva med litt dialog om dette utover våren. Gode tips og råd osv. Rune Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 31.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2002 http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/9d...c4?OpenDocument http://surf.to/trabatsakuten Her har du noen linker. Den siste formlig dufter av linolje, tjære og terpentin. Ha et riktig godt nyttår alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
captain Svart 2.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2003 :smiley: :smiley: Hei rnj Jeg har oså trebåt , en 30f Listabyggd kravell. en meget fin båt Her er en adresse som jeg tror du liker, Hvordan en Dansk Kutter blir bygget. http://www.kystbaade.dk/ M.v.h. Captain Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 2.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2003 Ja la oss høre hvordan dere gjør det, Har selv en 33 fots deilig kravell bygd plattgatter med akterkabin og fly. Den ligger på sjøen, var der i dag og sjekket, Med all snøen og kulden som vi har hatt her oppe i Trondheim er jeg ved båten så ofte jeg kan. Fikk måket av all snø og sjekket tempen. Har ovn i motor rommet og en liten en i akterkabinen. var 5 grader inne og - 18 ute Skal holde dere oppdatert underveis hva jeg gjør utover vinteren. Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Pjolter Svart 11.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2003 Tenkte jeg skulle komme med en lite oppdatering. Var innom båten i dag. Speilblankt ved sjøen. Styrt regn men et par plussgrader. Fyrte opp diesel varmeren og skrudde varmen opp slik at kona og vår "nye " sønn ( en mnd) kunne ha det godt mens jeg pludret for meg selv med mine greier. Koket en kjele kaffe og sjekket alt elektrisk. Båten har klart seg bra i vinter tross streng vinterkulde her oppe i Trpndheim. Toppladet batteriene og sjekket frostveske på motoren (2704te) startet den opp og lot den gå en times tid. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Pjolter Svart 25.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2003 Ja hvordan går det med dere da trebåtfolket?? Har dere begynnt med vårpussen?? Kom igjen .. vil høre hva dere gjør Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
MB Karen Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Noen som vet hvor trebåtene Skorgenes, Tresfjord (33 fot) ble bygd? Det er ikke ved verftet som i dag heter Tresfjord det har jeg alrede sjekket. Er interessert i opplysninger om disse båten om noen sitter inne med et eller annet. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 25.April.2003 Link til dette innlegget Svart 25.April.2003 Før plastbåten gjorde sitt inntog ble der i Tresfjorden bygget trebåter nesten i hver eneste vik og på hvert eneste nes. Vi var i sommer innom båtmuseet på Vestnes. Der hadde de plottet inn på et kart der det hadde vært bygget båter der i området og det var veldig mange og de lå veldig tett. Vi har en 19 fot Bdr.Løvik bygget 1954 i Tresfjord. Etter å ha orientert oss på kartet til båtmuseet kjørte vi tilbake for å se om vi kunne finne det nedlagte båtbyggeriet. Vi fant den bygningen vi mener må ha vært der båten ble bygget, men det var ingen å finne i nabolaget så vi fikk det ikke bekreftet. Sitér dette innlegget Link to post
MB Karen Svart 26.April.2003 Link til dette innlegget Svart 26.April.2003 Ja der som alle andre plasser langs kysten vår Skorgenes, Tresfjord: Skorgenes, trodde jeg holdt til sør i landet en plass, mens Tresfjord ligger litt nord. Hva kan denne navnesammensettningen komme av? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 26.April.2003 Link til dette innlegget Svart 26.April.2003 Jeg kan selvsagt ta feil, men Skorgenes ligger i Tresfjorden ikke langt fra Vestnes som igjen er rett sør for Molde. Så vidt jeg vet kommer Skorgenesbåtene derfra. Flotte trebåter med litt spesiell baufasong. Sitér dette innlegget Link to post
MB Karen Svart 26.April.2003 Link til dette innlegget Svart 26.April.2003 Bøyer meg for det, informasjonen jeg hadde var fra noen som bare trodde det var slik. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Bare litt nyskjerrig... Er det andre trebåtfrelste sjeler her? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Jon-Kåre Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Ja jeg skulle mene det er opp til flere Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Joda, det er da noen! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
fredivar Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Ja, det er det Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Er det noe gæernt Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
SeaMaster175 Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Jada mvh M/B Gamla (ex jonhei) Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 :yesnod: :yesnod: Forøvrig så har jeg som Bastard meldt meg inn i Nautica....... Et av kriteriene er jo at man skal være trebåtgærning.... Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hva er nautica? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Verrie Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hva er nautica? Forening for trebåter over 50 fot, eller som er ihuga trebåtfrelste. Beste forklaring får du ved å gå inn på deres internetsider : www.nauticaschizofrenia.com Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hva er nautica? Ser forøvrig at du er ny på stedet, anbefaler deg å titte på emneoversikten hvor der under trebåter er masse informasjon om diverse ting & tang (dersom du ikke allerede har kikket der....) Velkommen i forumet uansett !! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Absolutt, selv om Hulda er jernbåt. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hetlt klart, og jeg er nok en av dem Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.