Jump to content

Trebåt


Guest rnj

Recommended Posts

:smiley:

Ja la oss høre hvordan dere gjør det, Har selv en 33 fots deilig kravell bygd plattgatter med akterkabin og fly. Den ligger på sjøen, var der i dag og sjekket, Med all snøen og kulden som vi har hatt her oppe i Trondheim er jeg ved båten så ofte jeg kan. Fikk måket av all snø og sjekket tempen. Har ovn i motor rommet og en liten en i akterkabinen.  var 5 grader inne og - 18 ute  :smiley:  Skal holde dere oppdatert underveis hva jeg gjør utover vinteren.

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle komme med en lite oppdatering.

Var innom båten i dag.  Speilblankt ved sjøen. Styrt regn men et par plussgrader.

Fyrte opp diesel varmeren og skrudde varmen opp slik at kona og vår "nye " sønn ( en mnd)

kunne ha det godt mens jeg pludret for meg selv med mine greier.

Koket en kjele kaffe og sjekket alt elektrisk. Båten har klart seg bra i vinter tross streng vinterkulde her oppe i Trpndheim. Toppladet batteriene og sjekket frostveske på motoren (2704te) startet den opp og lot den gå en times tid.  :cryin:

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Før plastbåten gjorde sitt inntog ble der i Tresfjorden bygget trebåter nesten i hver eneste vik og på hvert eneste nes.

 

Vi var i sommer innom båtmuseet på Vestnes. Der hadde de plottet inn på et kart der det hadde

vært bygget båter der i området og det var veldig mange og de lå veldig tett.

 

Vi har en 19 fot Bdr.Løvik bygget 1954 i Tresfjord. Etter å ha orientert oss på kartet til båtmuseet kjørte vi tilbake for å se om vi kunne finne det nedlagte båtbyggeriet. Vi fant den

bygningen vi mener må ha vært der båten ble bygget, men det var ingen å finne i nabolaget

så vi fikk det ikke bekreftet.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ja jeg skulle mene det er opp til flere

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...