Jump to content

Hvor langt er det fra Moss til Skien?


enter4u

Recommended Posts

hvor langt det er mellom Moss Og Skien og evt hvor lang tid jeg bruker over ved 8 knop?

 

Du kan fort komme opp i 70NM utseilt distanse og da blir det 10 timer med 7 knop.

 

Moss - Bervik 53NM i følge Norske Losn

Brevik- Skien 12Nm

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Med fare for å bli misforstått; hvis du trenger hjelp herfra til å finne ut hvor langt dette strekket er og hvor lang tid det vil ta å kjøre det med en viss fart så mangler det noe utstyr og kompetanse på at jeg vil anbefale deg å ta denne turen. Nå hører jeg vel at Astor klapper og roper; Båtførerprøven, Båtførerprøven? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche: Jeg er ferskvannskjører og har ikke kjørt dit før. Mener du å si at om jeg hadde spurt hvor lang tid det vil ta meg å kjøre bil til Bergen så hadde jeg manglet erfaring og kompetanse til det? :lipseal:

 

Nei, men hvis man mener at det spørsmålet er relevant i saken så er det helt klart behov for litt mere maritime opplæring!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Du gjør helt rett i å spørre enter4u, du lærer av det. At kverulantene her ikke klarer å la vær å presentere sin egen mangel på skamvett er enkelt å greit bare overse.

Det er ingenting av verdi i det allikevel :puke:

 

Men det er andre ting som forskjellige rutevalg, uthavner, ventehavn ved dårlig vær/høy sjø, selve kanalen etc som sikkert mange kan gi konstruktive svar på om du lurer på det.

Link to post
Share on other sites

Takk SamH. Tar jo turen på en dag nedover. Den blir en ren transport-etappe uten hensyn til å se noe swom helst. Hehe. Er om å gjøre å komme nedover så fort som mulig. 8 knop er minstefarten jeg kommer til å holde. Det er hvis en kamerat kjører i følge som ikke har så stor motor. Kjører jeg alene blir det marsj på 10 knop. Første stopp blir Langesund :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Og hvilke utstyr TROR du jeg mangler da? Vet du om jeg har plotter, Vhf eller annet utstyr? :wink:

 

Jeg har ingen formening om hva du har av utstyr, eller mangler, men hvis du har en plotter så ville du vel enkelt kunne finne svaret på ditt spørsmål? Forøvrig helt enig med SamH at spørsmål/råd om forskjellige rutevalg, uthavner, ventehavn ved dårlig vær/høy sjø, selve kanalen etc så får det heller stå sin prøve at han har problemer med at noen kaller en spade for en spade. Jeg mener at kan man ikke engang selv klare å finne distansen fra Moss til Skien sjøveien så har man ingenting på den turen å gjøre.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche: Jeg mener at kan man ikke engang selv klare å finne distansen fra Moss til Skien sjøveien så har man ingenting på den turen å gjøre.

 

Nå er det nummeret før jeg sier noe dumt her :boxing: Plotter blir anskaffet før turen. Derfor har jeg ikke avstanden.

Ser fram til den dagen du kommer med noen spørsmål her. Og en ting til. Gi f... i å kommentere om du har en dårlig dag.....

Link to post
Share on other sites

Mouche: Jeg mener at kan man ikke engang selv klare å finne distansen fra Moss til Skien sjøveien så har man ingenting på den turen å gjøre.

 

Nå er det nummeret før jeg sier noe dumt her :boxing: Plotter blir anskaffet før turen. Derfor har jeg ikke avstanden.

Ser fram til den dagen du kommer med noen spørsmål her. Og en ting til. Gi f... i å kommentere om du har en dårlig dag.....

 

Er selv ferskvannsbåtfører og har spurt om noe lignende en gang før av den grunn at jeg da ikke hadde kart over aktuelt sted , vet ikke med deg men for meg trenger jeg oppfriskning i sjøtegn som vi innlandsbåtførere ikke er vant med.

 

Mouche mener nok at for å ta turen burde man ha kart over aktuell rute og kunne bruke dette , plotter er greit men basiskunnskapen er viktigst for en plotter kan klikke og da er man jo lost uten den kunnskapen og kart...

Link to post
Share on other sites

Du får helt sikkert en fin tur, 8-10 knop er en glimrende hastighet å oppleve telemarkskysten i.

Skulle du rote deg opp østkanalen finner du meg på Notodden om du trenger en hånd til noe.

 

IM'er du meg mailadressen din kan det hende det kommer deg i hende litt kart over vassdraget her også..

Link to post
Share on other sites

Ønsker du å ta en kartseilas hjemme på egen PC vil jeg anbefale Kystverket.no

NB siden fungerer best med Explorer, hadde noen heng med Crome.

 

Et lite tips, trykk på meny til høyre og velg fullskjermvisning, så er det bare å sette seg godt tilbake og planlegge ruten.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...