regattaseiler Startet 19.Februar.2011 Del på Facebook Startet 19.Februar.2011 Jeg vurderer og bruke seilbåt som hybel, men vett ikke helt hvor stor dn bør være. Jeg har en Albin cirrus er det noen erfaringer med runt 26 fot? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Det kommer vel an på hvilke krav du setter til komfort. Noen punkt å tenke på: - Store vanntanker - Do i eget rom - Ståhøyde - Isolering - Tradisjonell/stort kartbord (Avlastning til spisebord!) - Dieselvarmer som fungerer bra - Varmtvann som går på både landstrøm og motor Du kan få noe mer eller mindre greit for 150000 (f.eks Albin Ballad). Har du mer penger ser på en Bavaria 32 Holiday eller AC. En Holiday kan du få for under 500000. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Matri Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Jeg vurderer og bruke seilbåt som hybel, sparer utrolig med penger på å bo i båt. Det har også sin sjarm å bo i seilbåt. Det duver litt tidvis, men det er bare trivelig. Livet i en båt er koselig :) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Har ikkje du nettopp handla båt da? Ellers er eg enig med Fanafjord, men isolert båt er ikkje nødvendig, men kjekt. Eg har budd i båten litt over ein måned nå, og det frister lite å flytte inn i huset igjen når mai/juni kommer og eg er ferdig på kurset eg går på. Min båt har 3 lugarer der 2 av dei er benytta som lagerplass. Ideelt sett er en god og stor akterlugar, forpigg(kommer vel ikkje utenom) og stort bad med mulighet for klestørk. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
regattaseiler Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Jo jeg har netopp kjøpt båt men jeg ser noen år frem i tid til vidergående og da er det fint og ha en hybel;) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 (redigert) Da får du seile med hybelen din, så finner du vel ut av det. Det er ihvertfall ingen fasit, bortsett fra ønsker da. Redigert 19.Februar.2011 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
S/Y Emma Svart 20.Februar.2011 Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 Eg trur ikkje eg ville budd i ein båt under ca 31-33 fot. Det er på smertegrensa når ein skal vere om bord heile året. Eg veit om folk som har budd i båtar kring 26-27 fot, men kan ikkje tenke meg at det er særleg komfortabelt (mtp. ståhøgd, lukka toalettrom, tankkapasitet etc.). Du kan sikkert finne båtar frå 70-talet til kring 200.000 kroner som fint eignar seg som heilårs bubåtar. Det kjem berre an på kor kresen du er når det kjem til plass og komfort. Har du lyst å flytte om bord, er det berre å gjere det. Du vi ikkje angre, med mindre du gjer det berre for å spare pengar. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Astor Svart 20.Februar.2011 Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 Ville kjøpt meg en trawler. Stor plass, ståhøyde overalt, store vanntanket og utsikt ut. I en seilbåt sitter du i kjelleren og må se rett inn i veggen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Februar.2011 Del på Facebook Svart 20.Februar.2011 hehe Traweler er nok drømmen til mange, sjølv om de trenger meir kaiplass. Men eg ville bare sei at vi har 27fot, og eg ville hatt rikelig plass der til å bo Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.