Tine IV Posted October 17, 2004 Share Posted October 17, 2004 Heisan , kort spørsmål etter at jeg satt i natt og så repriser av Båtliv på nettet .Jack pollerte skuta si og han brukte den store vinkelsliperen .Jeg syntes det ser ut som en helt vanlig kraftig sliper uten noen trinnløs regulering .Stemmer dette , kan jeg pollere med en vanlig vinkelsliper , eller er det mindre lurt pga farta på marskinen ? Noen som bruker en slik en , eller andre som kan svare litt på dette . Tine II Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
mons Posted October 17, 2004 Share Posted October 17, 2004 Du får poleringsmaskin som ser ut som 9" vinkelsliper, men som er giret ned til adskillig lavere hastighet. Mons Quote Mons Link to post
Kjelli Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 Går den for fort, så "brenner" du bonevoksen. Du må bruke en som går seinere. mvh Kjelli Quote Link to post
MS Victoria Posted October 19, 2004 Share Posted October 19, 2004 Du er helt avhengig av å kunne regulere turtallet. En fast hastighets sliper er ikke egnet til polering. Quote Link to post
Tine IV Posted October 19, 2004 Author Share Posted October 19, 2004 Okidokk da er vel den saken klar ser det ut som ,måtte bare spørre da jeg så Jack holdt på med båten sin . Takker for svar Tine II Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts