Jump to content

Hvor kjøpe Lowrance HDS-7 ?


bella580C

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg vurderer å bytte kartplotter, men ønsker bruke mine gamle kabler som er i båten.

 

Er dette mulig?

Jeg har en Lowrance 520C, den står på brankett no.den nye skal jeg bygge inn i dachbordet i båten.

 

style4.jpg

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Link to post
Share on other sites

Hadde tidligere LMS-525C og byttet for 2 år siden til HDS-5.

 

Ja, du kan bruke kablene du allerede har. Hvis du skal bruke 2000 må HDS ha seperat NMEA 2000 power, mens LMSen får strøm via ekstra ledere på strømkabelen til selve instrumentet. Hvis du bruker NEMA 183 porter må du også sjekke om pinningen er den samme, bruker ikke NMEA 183 på min HDS-5 så jeg har ikke sjekket dette. Svingerene for LMS og HDS er de samme.

 

HDS har innebygd GPS antenne som er følsom nok til å fungere i lukket båt, men du kan også velge å beholde LGC-3000 antenna du har.

 

Når det gjelder hvor en kan kjøpe Lowrance anbefaler jeg Mjøsservice. Mjøsservice har prisene på de fleste Lowrancemodllene i sine annonser på finn.no.

Link to post
Share on other sites

Supert.

 

Skal sjekke de hjemmesidene med en gang. Tenker jeg bestiller snarest. Her nord falt det jo en halv meter snø i går..hehe

 

Blir vel å få det med posten. Kjenner ikke noen i england jeg

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Link to post
Share on other sites

UK er greit, ..., hvis noen tar den med i fra UK kommer 20% VAT i tillegg.

 

Ikke nødvendigvis. Du kan få Moms tilbake fra butikken du kjøper i England. Og du trenger ikke å betale moms når du kommer til Norge så lenge det du har kjøpt er under 6000 kr. Du sparer also både engelsk og norsk moms forutsatt du ta det med personlig. Dette er også helt legalt.

 

Jeg var i Portsmouth nå i Januar og handlet en del ting på Marinesuperstore i Port Solent. Fikk et sjema i butikken, fikk dette stemplet i Gatwick. Tingene var rett under 6000 kr. Da går man helt legalt på grønt når man kommer til Flesland. Sendte stemplet sjema tilbake til Marinesuperstore og få refundert 20 % moms rett på kreditkortet mitt.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Nope, da må du ha en "plotter og sounder". Kan velge en uten svinger. Den du har link til er kun en plotter såvidt jeg kan lese av info.

 

Redigert:

Abbor var rask, svarte på det samme

Redigert av volcomstone (see edit history)

De syv P'er:

 

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...