Jump to content

Hvor hoste og med hvilke verktøy bygge en blogg/hjemmeside


s/y UT-sia

Recommended Posts

Heisan

 

Prøver igjen å få litt råd fra dere her på BP, da jeg vet at det er ikke bare er båt folket her kan.

Er intr. i alle gode råd om hvor, hva og hvordan få bygget en blogg/hjemmeside. Og ja, jeg vet man har en muliughet til å gjøre denne jobben her på BP, men vet også at det er en del som ikke her fornøyd med funksjonaliteten her.

 

Vi har tenkt å forsøke oss på en hjemmeside/blogg for ihverfall den siden av livet som gjelder fritid og båtliv.

Spørsmålet er hvor en skal hoste en slik side, slik av man også kan få en greiest mulig adresse (eks.:s/y UTsia.xxx).

For oss er jo en stor del av vitsen med en hjemmeside/blogg at det er riklig med bilder(at en i tillegg har en voksende fotografhobby gjør ikke behovet mindre). Bildehåndtering både i blogg og galleri må være mest mulig strømlinjeformet.

Så kommer et at de store spørsmål, skal en velge en side/plass hvor det meste ligger ferdig programert og klart til bruk, eller ska en ta jobben og læringen med å forsøke å designe og programmere selv. Ligger en litgenprogrammerer å kiler et eller annet sted. Ja, jeg vet at det kommer ann på forkunnskaper. Mine forkunnskaper ligger i enkel bruk av FrontPage av gammel årgang hvor jeg har jeg har en xxxxx.no side som funker. Men for å få siden mest mulig lettdreven og med bildegalleri osv. kommer jeg litt til kort. Hvilket program er å anbefale

 

Så kommer vi til spørrsmålet til de av dere som har litt erfaring rundt dette: Hva gjør man?

Link to post
Share on other sites

Sidene kan du hoste hvor som helst hvor du har tilgang til den serverprogramvaren du trenger, som igjen til dels er er avhengig av den programvaren du vil bruke for publisering. Wordpress krever f eks PHP og MySQL.

 

Egne domener kan hostes av alle som tilbyr hosting. Har du ikke domene fra før må du kjøpe et som er ledig, og ofte kan du spare noen kroner på å kjøpe det samtidig som du inngår hostingavtalen.

 

Billig hosting for små trafikkbehov får du f eks hos web10.nu

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...