Jump to content

Innvendig Bekledning ALO


Beech

Recommended Posts

Hei.

Da kjøpte jeg min første seilbåt. Som nevnt i tidligere innlegg, har jeg ikke erfaring tidligere.

Er mer som et lite oppussingsprosjekt.

 

Båten er nå strippet innvendig, alle igjennomføringener pusset og klar.

Mitt spørsmål er:

 

Trenger en seilbåt som skal bare brukes om sommerhalvåret å isoleres?

Fått diverse tips, noe som heter SKY? Bare limes rett på glassfiberen?

 

Noen som har noen gode tips til en student på budsjett? :)

Link to post
Share on other sites

Vanlig skai blir i tynneste laget. Det som vanligvis blir brukt er skrogbekledning, ser ut som skai men har et skumlag på baksiden. Dette skjuler ujevnheter bedre, og isolerer også litt med tanke på kondens etc. Fåes i forskjellige farger, den jeg linket til er bare ett eksempel. Limes fast med kontaktlim eller våtromslim.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det kan du jo. Men det er dyrt, og det må uansett dekkes med skrogbekledning for å få en fin overflate. Som du sier så greier du deg fint uten ekstra isolasjon i en båt som kun brukes på sommeren, så om du skal ha det billig er skrogbekledning rett på plasten løsningen.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg la 10 mm. Divinycell på skroget fra dekket ned til vannlinja. Utenpå skrudde jeg eikelister.

Taket ditt er allerede isolert.

Båten blir knusktørr inni med isolasjon. En annen fordel er at den ikke overopphetes i sola. Vannet kjøler den ned.

 

Sånn skai synes jeg er direkte harry.

 

En anen måte for å få en fin overflate er å lime på glassfiberstrie og så male.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...