Beech Startet 21.Februar.2011 Del på Facebook Startet 21.Februar.2011 Hei. Da kjøpte jeg min første seilbåt. Som nevnt i tidligere innlegg, har jeg ikke erfaring tidligere. Er mer som et lite oppussingsprosjekt. Båten er nå strippet innvendig, alle igjennomføringener pusset og klar. Mitt spørsmål er: Trenger en seilbåt som skal bare brukes om sommerhalvåret å isoleres? Fått diverse tips, noe som heter SKY? Bare limes rett på glassfiberen? Noen som har noen gode tips til en student på budsjett? :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Vanlig skai blir i tynneste laget. Det som vanligvis blir brukt er skrogbekledning, ser ut som skai men har et skumlag på baksiden. Dette skjuler ujevnheter bedre, og isolerer også litt med tanke på kondens etc. Fåes i forskjellige farger, den jeg linket til er bare ett eksempel. Limes fast med kontaktlim eller våtromslim. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Beech Svart 21.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Er dette mulig å bruke? Ser det er selvklebende. Er bare å skjære til? Noen som har efaring. http://www.glava.no/produkter/marine/armaflex/ Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Det kan du jo. Men det er dyrt, og det må uansett dekkes med skrogbekledning for å få en fin overflate. Som du sier så greier du deg fint uten ekstra isolasjon i en båt som kun brukes på sommeren, så om du skal ha det billig er skrogbekledning rett på plasten løsningen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Beech Svart 21.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Du mener jeg kan bare lime "SKROGTREKK" som vist på link, rett på glassfiberen?. Dette kan passe mitt student budsjett. :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Februar.2011 Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Du mener jeg kan bare lime "SKROGTREKK" som vist på link, rett på glassfiberen?. Jepp! De fleste mindre båter har det slik, ikke noe problem det! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Beech Svart 21.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2011 Flott! :D Kommer nok fler spørsmål etterhvert :D Sitér dette innlegget Link to post
Beech Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Hvordan er det med kondens / fukt problemer når man ikke isolerer? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Jeg la 10 mm. Divinycell på skroget fra dekket ned til vannlinja. Utenpå skrudde jeg eikelister. Taket ditt er allerede isolert. Båten blir knusktørr inni med isolasjon. En annen fordel er at den ikke overopphetes i sola. Vannet kjøler den ned. Sånn skai synes jeg er direkte harry. En anen måte for å få en fin overflate er å lime på glassfiberstrie og så male. Sitér dette innlegget Link to post
Beech Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Oki. Da dropper jeg å isolere, tenkte å bruke armaflexplater... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.