Gudrun Svart 22.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2011 Du har mail Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 22.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2011 Bakveggen i rorhuset var bare pålimt skrogtrekk og saker og ting som var opphengt, inkludert luke foran utvendig styreposisjon,var bare skrudd fast med selvgjengende skruer rett gjennom veggen.For å få noe å skru i ble 9 mm. finerplate tilpasset og limt med Tech7. Pentrybenken ble stort sett totalfornyet da den gamle var gjennomtrukket av sot og diesel. Og så kjøpte jeg ett brukt Wallas kokeapparat enda det i følge BP kun egner seg til å kaste over rekka.Tenke seg til at der har jeg brukt slike i over 20 år uten å ane noen ting. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Det håpløse instrumentbordet måtte ha en total makeover som det heter på nynorsk.Det startet med diverse sagverktøy.Desverre bare ett mobilbilde. Lapping av diverse hull. Største feilen med det gamle var at det var for små flater for panelmontasje av plotter/radar/ekkolodd. Her begynner det nye å ta form. Pusset og nymalt. Her ble det vel både utsikt og brukbart utseende.Bilde tatt fra førerstol i øyehøyde. Sitér dette innlegget Link to post
oddis21 Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Ikke noe annet å si enn at jeg er imponert over hva du har fått til ut av ei gammel dame. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Dette ble kjempe fint, og ser veldig så ryddig ut, artid å se bildene av fremganegne og resultate, stå på og kom med flere bilder :) Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Laholm Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Og ikke minst artig å se at den modifikasjonen du har gjort i forhold til innmontering av plotter er veldig lik på den Viknes selv har gjort på siste utgave av 1030, som vist på båtmessen i Bergen sist helg (beklager, tok ikke bilde) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Og der ble utsikten 10000 ganger bedre! Flott jobbet! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Viknes 6BY Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Flott. Gleder meg på dine vegner. Noen formening om fart og forbruk. Synes alt ser velddig fornuftig ut.. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Takker for hyggelige kommentarer.Når det gjelder fart/forbruk har jeg foreløpig bare kjørt korte strekninger,men ut fra Volvos forbrukskurver ser det ut for at 16 knop gir 1,2 l/nm. 18 knop 1,3 l/nm og toppfart 23 knop 1,6 l/nm. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 24.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2011 Kjempe bra prosjekt. Malte du skroget, eller ble det sprøytet ? Lykke til videre :) Lars Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 24.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2011 Angående maling se innlegg 25. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 24.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2011 Denne karen brygger 8 kopper god varm kaffe på 15 min. Da har den brukt 4 Ah. Prøveoppsetting av handrekke.Godt å ha noe skikkelig å holde seg i.Nye vindusviskere med paralellarm,intervallbryter og spyler gjorde mye for sikten.Når sant skal sies så spruter denne jolla ganske forferdelig. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Jeg kjøpte ny lanterne/radarmast fra Viknes,samme type som brukes i dag.Spanderte på meg den nye breibandsradaren etter å ha lest diverse testraporter.Nå har jeg brukt radar profesjonelt siden 1967 i prisklasser opp til 250000, og effekt opp til 50 kw,men maken til radar i trange farvann har jeg aldri hatt.Stangorgelet er hjemmelaget med deler kjøpt hos Refa. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Jeg skal overhode ikke spekulere i hva dette koster, bare si at jeg synes det blir knall Hva malte du instrumentpanelet med? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
gunped Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Det ble brukt samme maling som utvendig,International Perfection. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Hvor kjøper du International Perfection? er det noen netbutikker man kan bestille dette her til lands? Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
gunped Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Jeg kjøpte i Bodø.Seasea har nettbutikk og har International malig i katalogen.Jeg har tidligere benyttet Jotun Hardtop maling,men jeg ble bedre fornøyd med International.Dekket godt og fløt fint sammen. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 (redigert) Dekk og lukedeksler var i elendig forfatning.Hundrevis av luftblærer,slagskader og groper hvor frost og is hadde fått herje fritt i årevis hadde satt sine spor.Her tilbrakte jeg timer og dager på kne med kulefres og superfil for å klargjøre for sparkling og to strøk med toppcoat,det siste med sand for antiskli. Åsmund hos Inter Trading hadde liggende et baugspyd han mente skulle kunne tilpasses. Redigert 27.Februar.2011 av gunped (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Nye dekaler måtte til.Greit med lokal produsent. Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 HAr du forsatt den refleks ovnen som du tok ut? Hilsen ein som er på jakt etter ein slik. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 12.November.2018 Link til dette innlegget Svart 12.November.2018 Flott båt!! Kanskje ikke aktiv enda, men er det noen andre som har info om denne saken? Er det en viknes 770 sjark eller er det en master 770? Trodde bare det var master 740, og da med rund hekk...? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 1.August.2019 Link til dette innlegget Svart 1.August.2019 (redigert) Timmeeh skrev On 12.11.2018 at 14.54: Flott båt!! Kanskje ikke aktiv enda, men er det noen andre som har info om denne saken? Er det en viknes 770 sjark eller er det en master 770? Trodde bare det var master 740, og da med rund hekk...? Gammel tråd dette, men Master bygget 770 på en videreutvikling av 740 skroget. Fra ca midten og bakover. Det ble da en Master 770 Twin Cab, med tverr hekk og akterkabin i stedet for rund hekk, og forlenget med 1 fot. Det ble vel ikke bygget så mange av denne modellen før Master gikk konkurs. Viknes tok over skroget og bygget denne sjarken av 770-skroget. InterBoats har også dette skroget, men de breddet skroget med 20 cm fra 2,70 til 2,90 bredde. Den modellen heter i dag Inter 9000 og bygges den dag i dag på bestilling. Selv sitter jeg på en Master 770 TC. Ikke stort å finne på nett, så det er enklere for meg å lese meg opp på Viknes 770 når det gjelder sjøegenskaper, motorer og fart etc. Redigert 1.August.2019 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 1.August.2019 Link til dette innlegget Svart 1.August.2019 Akkurat Viknes 770 har en eldre brukttest her fra 2001. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/brukttest-viknes-combi-770 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.