Jump to content

Hvilke hydraulik motor til garnspill?


Fausken

Recommended Posts

Jeg skal til å bygge meg et garnspill, men er litt usikker på hvor stor hydraulic motoren må være. Er det noen her som vet hva som er en paslig størrelse på motoren?

 

Er dette en brukendes motor?

 

http://cgi.ebay.com/EATON-HYDRAULIC-MOTOR-S-SERIES-5-7-DIS-792-RPM-NOS-/220740883252?pt=Pneumatic_Hydraulic_Valves_Parts&hash=item33652e9334#ht_500wt_1156

 

Veldig taknemlig for all hjelp :smiley:

Link to post
Share on other sites

Både hydr motoren og pumpa (og ventilene) må stå i forhold til hverandre og til Sabben.

Tror man kaller hydr motorer til slikt bruk for "orbit" motorer.

 

Ser at du kan få rikelig fart hvis du tenker direkte drift. Momentet har ingen benevnelse? og de andre er "amerikanske" som jeg ikke er kjennt med. (Du finner sikkert omregningsside på nettet til "normale" enheter). Skal garnskiva så direkte på motorakselen får den stor sidelast (tenk om du får fast i bunn, da kan det bli stor belastning). Så bør ikke spillet "rase ut" om du stanser det med belastning. En hva jeg kaller "hengeventil" vil kunne avhjelpe dette hvis motoren i seg selv ikke holder nok igjen.

 

Det er mye å tenke på når du skal lage noe slikt.

Snakk med noen som kan dette skikkelig noe jeg ikke gjør.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...