Beech Startet 22.Februar.2011 Del på Facebook Startet 22.Februar.2011 Hei igjen Da har jeg nettopp ribbet båten innvendig etter jeg fant fuktighet i bekledningen. Til min store overraskelse har igjennomføringer i taket og skrog vært festet med noe som ligner mørtel (mørk farge). (Vi snakker nå innsiden av båten) Det jeg tenker er å få pusset ned eller av den mørtelen, evt tatt litt primer over, deretter festet alle igjennomføringer med en rfr.plate. Litt vanskelig å beskrive problemet uten bilde. Men, det virker som mørtelen er tørr. Et spørsmål til, må masten på båten taes ned, før du løsner aluminiumsstaget igjennom båten? Takker og bukker! Hilsen "Studenten" Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Februar.2011 Del på Facebook Svart 22.Februar.2011 "Mørtelen" er en limsparkel basert på aluminium som va ganske vanlig da den båten ble bygget. Blir beinhard og flekser ikke. Du finner den også mellom kjølen og båten. Tar du vekk mastestøtten med masten på, får du hyttetaket i hodet. Støtta er en del av kraftdiamanten og bærer mange hundre kilo. Aluminiumsrøret skal du bytte ut med et i rustfritt. Flere AM26 har hatt mastehavari fordi aluminiumsrøret ble trekkspill. Sitér dette innlegget Link to post
Beech Svart 22.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2011 Bra jeg la inn et innlegg her da! Så den pusser jeg ikke vekk med andre ord? Bør jeg og legge en rfr. plate med hull som ekstra støtte? eller er store skiver "godt" nok. TAKK for svar! :D Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Februar.2011 Del på Facebook Svart 22.Februar.2011 Tja, kommer litt an på. Under vinsjene, avlastere og bryteblokker ville jeg hatt plater. Andre beslag kan ha store skiver. Du tetter med Sikaflex 291. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.