Jump to content

Alo M26, hva slags 'mørtel' er gj.føringer i taket festet med?

Beech

Recommended Posts

Hei igjen

Da har jeg nettopp ribbet båten innvendig etter jeg fant fuktighet i bekledningen.

Til min store overraskelse har igjennomføringer i taket og skrog vært festet med noe som ligner mørtel (mørk farge).

(Vi snakker nå innsiden av båten)

Det jeg tenker er å få pusset ned eller av den mørtelen, evt tatt litt primer over, deretter festet alle igjennomføringer med en rfr.plate.

Litt vanskelig å beskrive problemet uten bilde.

Men, det virker som mørtelen er tørr.

Et spørsmål til, må masten på båten taes ned, før du løsner aluminiumsstaget igjennom båten?

Takker og bukker!

Hilsen

"Studenten"

"Mørtelen" er en limsparkel basert på aluminium som va ganske vanlig da den båten ble bygget. Blir beinhard og flekser ikke. Du finner den også mellom kjølen og båten.

Tar du vekk mastestøtten med masten på, får du hyttetaket i hodet. Støtta er en del av kraftdiamanten og bærer mange hundre kilo.

Aluminiumsrøret skal du bytte ut med et i rustfritt. Flere AM26 har hatt mastehavari fordi aluminiumsrøret ble trekkspill.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...