Jump to content

Redningsselskapet lanserer APP til mobil (Tracking av fartøy)


VannTro

Recommended Posts

Redningsselskapet lanserer nå en applikasjon til mobiltelefoner som gjør et anrop sporbart(koordinater) for skøytene.

 

Synes dette var en fin sak å tilby da jo fler og fler båter er på sjøen med mobiltelefon, men dessverre uten VHF.

 

Video av nyvinningen

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Visst vi snakker om samme app så er denne faktisk kjempe bra. Du starter programmet, trykker på skjermen og så ringes det til selskapet. Samtidig kan du lese av din posisjon, du kan sjekke hvilken skjøyte som er nærmest. Eg har heldigvis ikkje hatt bruk for den, men forsket litt på den.

Det finnes faktisk apper som gjør sin nytte. Tipper de som uttaler seg negativt om denne ikkje har prøvd den.

Link to post
Share on other sites

Det tar kun et par - tre sekunder før du har egen posisjon og samtidig vet hvor nærmeste redningsskøyte ligger. Man kan på samme app følge skøytas posisjon fram til den runder nesset og kommer mot deg. Den var bedre enn ventet synes jeg. :thumbsup:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det beste med appen er at du finner nærmeste redningsskjøyte. Så kommer nummeret til kystpatruljen direkte opp i tilfelle en ikkje har dette for handen.

Så vil eg anbefale alle å sjekke ut denne tenesten før en uttaler seg. Eg står fortsatt på at den kan være nyttig, men håper ingen får bruk for den.

Link to post
Share on other sites

Søkte på kystpatruljen i app Store og fikk et treff og det er veld den Appen dere snakker om, den koster 17kr.

 

Nå er det en nyttig app til telefon og sitte å slenge slibrie komentarer til noe som faktisk er greit å ha på telefon syns jeg er for dumt. Om man ikke har kartplotter eller VHF i båten så er faktisk dette noe som kan komme godt med til en billig pengen, istede får å kjøpe ekstremt mye dyrt utstyr til å ha i båten.

 

har du en liten båt som du bruker i forden der du bor og ikke har en båt som er så stor at du legger ut på langturer så ser jeg ikke noe poeng i kartplotter, en håndholt VHF kan man jo ha, men trenger ikke det når du har en slik app på telefon.

 

og til dere som syns dette bare er noe tull og unyttig til telefon, så er veld nye appen til Norsk tipping, buypass og alle de jalla spillene som kommer ut mere menings fylt.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

 

Nå er det en nyttig app til telefon og sitte å slenge slibrie komentarer til noe som faktisk er greit å ha på telefon syns jeg er for dumt. og til dere som syns dette bare er noe tull og unyttig til telefon, så er veld nye appen til Norsk tipping, buypass og alle de jalla spillene som kommer ut mere menings fylt.

 

Hårsår idag kanskje.. jeg ønsker meg drivstoff app jeg :thumbsup:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Nå er det en nyttig app til telefon og sitte å slenge slibrie komentarer til noe som faktisk er greit å ha på telefon syns jeg er for dumt.

Vet ikke om denne var adressert til meg, hvis så tilfelle så vil jeg bare påpeke at jeg bare stiller spørsmål med hva som bør prioriteres i enn situasjon man trenger hjelp. At aplikasjonen hjelper er det vel ingen tvil om. Jeg får desverre ikke testet denne på min Android telefon, men de andre gps programmene jeg har bruker i denne sammenhengen lang tid før posisjon vises. Det er vel også forutsatt at datatrafikk er aktivert, eller slår programmet på datatrafikk automatisk? Jeg stiller bare noen spørsmål til dere som har muligheten til å benytte appen.

Link to post
Share on other sites

Thorlyn, neida ikke hårsår men det fins så utrolig mye snodige apper til telefonene så når det først kommer noe som kan være nyttig så syns jeg det er dumt å kritisere der.

 

nå vet jeg ikke ka di mente med Drivstoff app men i karte til navionics så har man en fusnjon som er en havne oversikt og viser da vilke havner som er i nærheten og da kan fylle drivstoff.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Nå er det en nyttig app til telefon og sitte å slenge slibrie komentarer til noe som faktisk er greit å ha på telefon syns jeg er for dumt.

 

Denne appen er kun nyttig for de som har en iphone, hvis de har båt da selvfølgelig... å det er et fåtall. Kjøpepresset på dette produktet er formidabelt, alt denne reklamen har apple fått til med en enkel pressekonferanse å det er jo genialt.

 

Ser du slibrige innlegg som plager deg kan du innklage det til moderator.

Redigert av free (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...