Teerex Startet 22.Februar.2011 Del på Facebook Startet 22.Februar.2011 (redigert) Her var det ikke spesiellt enkelt å velge.. ante ikke at det fantes så mye fra en leverandør. 25 forskjellige modeller bare til Honda/Mercury mid-size. For sikkerhets skyld leveres alle i enten polert eller matt utførelse, og bare 1" mellom størrelsene istedenfor de normale 2". http://www.ptpropeller.com/content-categories/cat-1145_1352/d_class_75_130hp.html Noen som har noe å bidra med av synspunkter eller erfaringer? Jeg var ikke 100% fornøyd med min Michigan Apollo SS 3 blads 13 1/8 x 19. Kanskje en 4 blads er tingen, bedre marsjfart og bedre grep. Fartsområde 28-37 knop, 90 hk Honda, 18 fots båt litt over middels V-bunn. Solas har kommet med en HR Titan 3 propell spesiellt til 75-130 Honda EFI 2007> som har litt større diameter en vanlig, 13 7/8". Det er jo litt interessant.. hvorfor det tro? Her en videosnutt med litt teori og praksis http://www.ptprop.com/content/view/52/51/ Redigert 22.Februar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2011 (redigert) rask introduksjon: http://www.ptprop.com/content/view/35/51/ http://www.ptprop.com/content/view/51/51/ Redigert 22.Februar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Her er komplett oversikt over D-class propellene: http://www.ptprop.com/images/stories/docs/dclass.pdf Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 (redigert) Du skal få et godt tips,ta en telefon til Winrace propellers og snakk med Olle Terjesen .Han er importør for Powertech Propellers. http://www.winracepropellers.no/ Redigert 23.Februar.2011 av Jonnyrude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 (redigert) Ja kan jo forsåvidt det, men han er nok sikkert litt for dyr på propellene, de fleste modellene ligger jo på rundt 2500-3000 inkl mva og frakt fra USA. Men kjøper man feil så blir det jo runde med salg/bytte. Men propellene til Honda passer også Mercury så de er vel kurante. Tenkte jeg skulle bestille to propeller, en 3 blads for fart og en 4 blads for langturen med gunstig forbruk i marsjfart. Det jeg trenger er mindre rake og mere stern lift, altså mindre bow lift. tror jeg. Eller omvendt. Kanskje litt større diameter, og mindre pitch Redigert 23.Februar.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 23.Februar.2011 Del på Facebook Svart 23.Februar.2011 Litt dyrere er nok Winrace, jeg har forresten snakket med Olle om Powertech propeller da jeg vurderer å gå i fra en 3 blads til en 4 blader pga ønske om bedre sternlift(hekkløft) og mulighet for å holde båten i plan ved lavere hastighet. Han antydet en pris på ca 5000 kr for en Powertech,med da har jeg muligheten til å sende propellen tilbake for justeringer hvis den ikke passer 100%,det har du ikke muligheter for å gjøre ved kjøp i USA. Da er kanskje ikke 2000 mer for en prop så galt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.