Hansvik165 Svart 6.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2014 Tenkte jeg skulle forsøke å gjenopplive denne gamle tråden (har lest denne og linkene++) Kanskje noen her har svar! :-) Med tanke på at det store deler av året ligger vann i kjølen - bør man legge gelcoat eller 2-komponent epoxyprimer oppå nystøp av glassfiber og polyester i kjølen? Hvis man støper inn nye spant og ny dørk av forskalingsfinèr - er det nødvendig å prime disse ("under" dørken) også? Har en 70'talls Hansvik 16,5 der dørken er delaminert fra noe som ser ut som gammel finer fra original-konstruksjonen. Fine surklelyder når man tråkker på enkelte steder av dørken.. Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 11.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2014 (redigert) laget et hull ned midt i båten, litt aktenover. Fant at det ikke var mye vann i dørken, og skummet var ikke bløtt i det hele tatt. Tok deretter og lukket igjen hullet med glassfiber og polyester, og lot det være som det var. Redigert 11.Februar.2014 av Eystein Bjerke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KSK Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Har samme båt og forsåvidt prosjekt. Er veldig usikker på om jeg gjør noe med skummet i min båt. Jeg har også åpnet og sett at det er noe vann, men egentlig veldig lite, i bunnen av båten. Skummet har ikke tatt til seg vann og ser fint ut. Tror også jeg satser på å tette igjen inspeksjonsluka og gjøre en solid jobb med primer og bunnstoff for å holde båten tett og fin. Håper og tror det er både lurt og holdbart! Sitér dette innlegget Link to post
Eystein Bjerke Svart 18.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Akkurat samme situasjon som jeg hadde :) Alle som har prøvd å bygge opp dørken på nytt har sagt at det har vært en overveldende jobb, og at de gjorde det fordi skummet var i oppløsning. Det er altså ingen god grunn for deg (eller meg) å foreta seg noe. Eneste kunne være for å bygge inn en dørkluke for ekstra oppbevaring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.