Jump to content

Renovere dørk/bunn i Nordkapp 16 (fjerne skum, legge tre-dørk osv)

Eystein Bjerke

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle forsøke å gjenopplive denne gamle tråden (har lest denne og linkene++) Kanskje noen her har svar! :-)

Med tanke på at det store deler av året ligger vann i kjølen - bør man legge gelcoat eller 2-komponent epoxyprimer oppå nystøp av glassfiber og polyester i kjølen?

Hvis man støper inn nye spant og ny dørk av forskalingsfinèr - er det nødvendig å prime disse ("under" dørken) også?

Har en 70'talls Hansvik 16,5 der dørken er delaminert fra noe som ser ut som gammel finer fra original-konstruksjonen. Fine surklelyder når man tråkker på enkelte steder av dørken..

Har samme båt og forsåvidt prosjekt. Er veldig usikker på om jeg gjør noe med skummet i min båt. Jeg har også åpnet og sett at det er noe vann, men egentlig veldig lite, i bunnen av båten. Skummet har ikke tatt til seg vann og ser fint ut. Tror også jeg satser på å tette igjen inspeksjonsluka og gjøre en solid jobb med primer og bunnstoff for å holde båten tett og fin. Håper og tror det er både lurt og holdbart!

• 1 måned senere...

Akkurat samme situasjon som jeg hadde :)

Alle som har prøvd å bygge opp dørken på nytt har sagt at det har vært en overveldende jobb, og at de gjorde det fordi skummet var i oppløsning.

Det er altså ingen god grunn for deg (eller meg) å foreta seg noe.

Eneste kunne være for å bygge inn en dørkluke for ekstra oppbevaring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...