Worry II Startet 24.Februar.2011 Del på Facebook Startet 24.Februar.2011 Moss Marina har lagt ut mange ledige plasser, kun årsleie ! Er disse priset for høyt ? 12.500,- for en 3,5 meter... http://www.finn.no/finn/boat/dock/object?finnkode=27000240 Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Er mindre enn eg betaler nå, så er vel kurant dette? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Joerg Becker Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 En ulempe av forum er akkurat slike prisdiskusjoner om ting som ellers ville blitt vanlig -kalkulert-. Frem til for ca. 3 år siden fantes det regelmessig mange 4 meter-plasser mellom 5500,- og 7600,- for hele året (ikke bare 6md) på havner utenfor Oslofjorden. Så må utleiere nå bare lese hva andre ta for så å tilpasse prisene på høyest mulig nivå, men "5" kroner lavere enn det dyreste. Utleiere må også leve, ellers fantes det ikke båtplasser. Men jeg vet ikke om det er så lurt å granske akkurat slike priser øffentlig? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
andersb Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 pris tilsvarende man må ut med her i bærum på solvik/lakseberget det Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Nyesete tillvekst på båtplasser i Sandefjord, http://www.framnesbaathavn.no/ sliter også med å fylle opp. Har nok noe med prisnivået å gjøre. 3,5 mtr. 14100,- 4,5mtr. 18100,- i årlig leie. Har plass til drøye 100 båter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Hvorfor lages det ikke en innskuddsordning på disse plassene, så folk får litt mere tilhørlighet til både plassen og marinaen ? Det ser ut som at flere og flere marinaer går over til kun årsleie.. Eller er det bare noe jeg føler er tilfelle ? Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Innskuddsordninger er vel fortsatt vanlig i båtforeninger. Forskjellen er at disse stort sett er startet for å få best mulig båtplass for gunstigst mulig kostnad for medlemmene. Utleie av båtplass er kanskje mest vanlig når utbygger ønsker å tjene penger på båtplassen. uansett, litt over tusen kroner måneden er vel ikke så ille for en 3,5 meter plass i Moss. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Barbaria Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Tønsberg Båthavn kr. 2500,- pr. år. for stor plass (opp til ca. 3,4m) ikke innskudd. Inkl. strøm,vann og parkering på sommeren. Prisene ligger åpent på nett så alle kan se. Ellers er bryggeprisene her på Nøtterøy og omegn tilpasset "sommer Preben" hvis du skjønner http://www.ollebukta.no/plass.html Rart ikke Europark har kjøpt opp alt av plasser enda.. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Mouche Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Plasser på 3,5 meter lysåpning fikk man til 6/7000 i fjor i Asker og Bærum hvis man bare holdt ut til uti mai en gang. Markedet er ikke lenger som det var, heldigvis. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
BårdK Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 pris tilsvarende man må ut med her i bærum på solvik/lakseberget det Jeg ventet ikke til mai, men i februar-mars i fjor var det nok av 4-metere til mellom 12000 og 14000. Synes Mosseplassene var dyre, burde jo egentlig også være Mosseluktrabatt. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Men jeg vet ikke om det er så lurt å granske akkurat slike priser øffentlig? Vel, Joerg, dette kalles markedstransparans og er en av grunnpilarene i markedsøkonomien. Er det samme som med spenningsfølende releer. UTEN markedstransparans pleier ikke prisen å bli riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Jeg synes 12500 for 3,5m er mye i Moss. Jeg har båten i populære Sonskilen Båthavn som ikke er langt unna Moss. Der betalte jeg sist sommer 9450 for 3,5m plass med gangbar utligger på den ene siden i båsen. Hvordan facilitetene er og hva som er inkludert i Moss vet jeg ikke, men i Son er vann og strøm på bryggene inkludert. Havnen er overvåket av vaktselskap, og området er stengt med bom (bomkort for brukerne) etter arbeidstid. Parkering er gratis inne på området. Opptak/utsetting med høytrykksspyling faktureres ifb. vinteropplag på land. Inne på området er det plastverksted og La-Sa butikk og verksted. Og dersom noen skulle være interessert i plass: Det helt fullt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Joerg Becker Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 UTEN markedstransparans pleier ikke prisen å bli riktig. Riktig det du sier. Men i akkurat dette tilfelle går det feil vei fordi det er ikke til fordel av sluttforbrukerne. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Fanafjord Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 Neida, både forskning og økonomisk teori tilsier at jo mer offentlig priser er jo lavere blir de. Desuten kan vi går utifra at de som har investert noen millioner følger nøye med på priser uansett. Jeg er sikker på at priser ikke presses opp når vi diskuterer de på båtplassen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2011 Del på Facebook Svart 24.Februar.2011 (redigert) Denne havna var omtrent fullt belagt i fjor. Det er stroem og vann paa bryggene og bryggene vedlikeholdes godt. Vaktselskap patruljerer regelmessig alla dager. Det er laaste porter til hver brygge. Beliggenheten er ikke den vakreste, men plassene anses nok aa vaere ganske attraktive. Det er ingen andre havner i Moss sentrum som tar store baater som denne havna gjoer. Dybden i havna er ca 15 meter. Jeg kjenner til et par av de stoerre plassene i denne havna. De som leies ut naa skyldes at folk har solgt baatene sine og byttet til mindre plasser. Det er baatbutikk som naermeste nabo. Diesel og bensin finnes 15 minutter unna baade nordover og sydover (hhv Kambo og Fuglevik) Eneste ulempen jeg kan se er at man maa under kanalbrua som er 4,5 meter hoey for aa gaa sydover. Ellers maa man gaa rundt Jeloeya. Det finnes en annen havn i distriktet med plass til store baater. Det er Knutvika. Den er 1,80m dyp og trang. Prisene tar jeg ikke stilling til. Men jeg tror ikke de sliter med aa fylle denne havna Redigert 24.Februar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.