Jump to content

18 ledige båtplasser i Moss ! Har de priset seg ut ?


Worry II

Recommended Posts

En ulempe av forum er akkurat slike prisdiskusjoner om ting som ellers ville blitt vanlig -kalkulert-.

 

Frem til for ca. 3 år siden fantes det regelmessig mange 4 meter-plasser mellom 5500,- og 7600,-

for hele året (ikke bare 6md) på havner utenfor Oslofjorden.

 

Så må utleiere nå bare lese hva andre ta for så å tilpasse prisene på høyest mulig nivå,

men "5" kroner lavere enn det dyreste.

 

Utleiere må også leve, ellers fantes det ikke båtplasser.

Men jeg vet ikke om det er så lurt å granske akkurat slike priser øffentlig?

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Innskuddsordninger er vel fortsatt vanlig i båtforeninger. Forskjellen er at disse stort sett er startet for å få best mulig båtplass for gunstigst mulig kostnad for medlemmene.

Utleie av båtplass er kanskje mest vanlig når utbygger ønsker å tjene penger på båtplassen.

uansett, litt over tusen kroner måneden er vel ikke så ille for en 3,5 meter plass i Moss.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Tønsberg Båthavn kr. 2500,- pr. år. for stor plass (opp til ca. 3,4m) ikke innskudd. Inkl. strøm,vann og parkering på sommeren. Prisene ligger åpent på nett så alle kan se.

 

Ellers er bryggeprisene her på Nøtterøy og omegn tilpasset "sommer Preben" hvis du skjønner :cool:

 

http://www.ollebukta.no/plass.html

 

Rart ikke Europark har kjøpt opp alt av plasser enda..

Link to post
Share on other sites

Jeg synes 12500 for 3,5m er mye i Moss. Jeg har båten i populære Sonskilen Båthavn som ikke er langt unna Moss. Der betalte jeg sist sommer 9450 for 3,5m plass med gangbar utligger på den ene siden i båsen.

 

Hvordan facilitetene er og hva som er inkludert i Moss vet jeg ikke, men i Son er vann og strøm på bryggene inkludert. Havnen er overvåket av vaktselskap, og området er stengt med bom (bomkort for brukerne) etter arbeidstid. Parkering er gratis inne på området.

 

Opptak/utsetting med høytrykksspyling faktureres ifb. vinteropplag på land. Inne på området er det plastverksted og La-Sa butikk og verksted. Og dersom noen skulle være interessert i plass: Det helt fullt.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

UTEN markedstransparans pleier ikke prisen å bli riktig.

Riktig det du sier.

Men i akkurat dette tilfelle går det feil vei fordi det er ikke til fordel av sluttforbrukerne.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Neida, både forskning og økonomisk teori tilsier at jo mer offentlig priser er jo lavere blir de. Desuten kan vi går utifra at de som har investert noen millioner følger nøye med på priser uansett.

 

Jeg er sikker på at priser ikke presses opp når vi diskuterer de på båtplassen.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Denne havna var omtrent fullt belagt i fjor. Det er stroem og vann paa bryggene og bryggene vedlikeholdes godt. Vaktselskap patruljerer regelmessig alla dager. Det er laaste porter til hver brygge. Beliggenheten er ikke den vakreste, men plassene anses nok aa vaere ganske attraktive. Det er ingen andre havner i Moss sentrum som tar store baater som denne havna gjoer. Dybden i havna er ca 15 meter.

 

Jeg kjenner til et par av de stoerre plassene i denne havna. De som leies ut naa skyldes at folk har solgt baatene sine og byttet til mindre plasser.

 

Det er baatbutikk som naermeste nabo. Diesel og bensin finnes 15 minutter unna baade nordover og sydover (hhv Kambo og Fuglevik)

 

Eneste ulempen jeg kan se er at man maa under kanalbrua som er 4,5 meter hoey for aa gaa sydover. Ellers maa man gaa rundt Jeloeya.

 

Det finnes en annen havn i distriktet med plass til store baater. Det er Knutvika. Den er 1,80m dyp og trang.

 

Prisene tar jeg ikke stilling til. Men jeg tror ikke de sliter med aa fylle denne havna :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...