Jump to content

Hvorfor ha ventilbrikke


M/S AIOLOS

Recommended Posts

Som jeg skrev til deg på mail:

 

''Ventilbrikke'' som de kaller det. (På ekte norsk ville jeg kalt det shims) Og shims har du sikkert hørt om før. det er for og justere klaring. Når skimsene blir slitt vil ventilklaringen bli for stor. De lukker på samme måte som før, men ventilene vil ikke åpnes helt. Kammen vil slites mer enn vanlig.

Det vanligste som skjer om ventilklaringen er for stor over tid, er at ventilene brenne seg, som kan føre til utette ventiler og mindre kompresjon.

 

Nye brikker må bestilles i nøyaktig tykkelse for å få riktig ventil-klaring, dette må måles før bestilling.

Hvilke modell gjelder dette? thumbsup.gif

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det vanligste som skjer om ventilklaringen er for stor over tid, er at ventilene brenne seg, som kan føre til utette ventiler og mindre kompresjon.

 

Nå tuller du litt. Ved for liten klaring kan du brenne ventilene, ikke for stor! For stor klaring gir ventilklapring, og i ekstreme tilfeller redusert effekt. Men de brenner seg ikke...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...