Jump to content

Trenger Tips og råd for oppussing av NordWest 900


NordWest_900

Recommended Posts

Heisann. :flag:

Er ny på forumet og trenger råd på veien til sesongen starter.

Vi driver og skal pusse opp en Nord West 900, 1984 mod. og i den forbindelse så skulle vi gjerne ha fått noen gode tips og råd på veien. det vi skal gjøre er og trekke opp hele båten altså få fjernet "Løddig" foret! og legge inn skinn istedenfor. itllegg skal det elektriske anlegget få en oppgradering (ledninger og nytt bryterpanel). den forbindelse hadde det vært fint om noen kunne ha delt sine erfaringer på disse omerådene.

 

Hvis noen har link. eller bilder av badeplatform til denne båten hadde det vært fint om vi kunne fått hjelp til og finne den rette løsningen.

Link to post
Share on other sites

å legge skottbeklednig er ganske vanskelig,spesielt der skroget"vinkler".

i båter flest er det sjelden 90 graders vinkler.ofte er de skådd i forhold til hverandre,noe som er litt av en utfordring...her blir det skjøter uansett,så det gjelder og tenke nøye igjennom hvor du plasserer de.

når det gjelder store flater som skal limes direkte på skrog,så ville jeg ha helsparklet disse før man legger på ny skottbeklednig.på litt eldre båter er det ofte litt ujevnt støpt.

 

kontakt lim er greit og bruke på områder med mye vinkler og rundt vinduene...på resten syns jeg casco flex var et godt lim,selvom det herder sent..

 

håper dette var til hjep.

 

Lykke til!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Har brukt Casco gulv/vegglim (våtrom)til å lime skai med.Fungerer veldig bra.Bruk heftliming dvs la limet tørke før du legger på skaien.Siger da ikke så lett.Fordelen med dette limet er at du har justeringsmuligheter, noe du ikke har med kontaktlim som "hugger" med det samme.Press skaien på med flat hånd eller myk plastsparkel.Unngå å bruke fingrene og trykke "punktvis", blir da lett fordypninger i skaien som ikke alltid kommer ut igjen.I tak og lignende kan du bruke samme metode, men her er risikoen for at skaien siger ned større, så her har kontaktliming sine fordeler.Ved kontaktliming må du være veldig nøye med å "treffe rett" med en gang.

Listing kan være et problem i en båt der alt er skjevt eller krummet.

Blir det vanskelig å bruke vanlige trelister, kan du bruke tau som du får i ulike farger og dimmensjoner.

Lim dette tauet på med limpistol eller skru det fast med rustfrie skruer (skruene forsvinner inn i kordelene).

Har gjort dette selv med velykket resultat (er selv ganske så "pirkete").

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

her er det litt forsjellige typer ute og går!

jeg fikk med en rull med skottbekledning da jeg overtok atlanticen i fjor sommer.dette var av typen skumgmmi.

Begynte og legge med denne,men ble ikke tilfreds med resultatet.

en minte ujevnhet i skroget og del lyste rett igjennom.

Handlet så inn en rull fra et konkursbo(husker ikke navnet i farten).Denne var en type med skum på baksiden,noe som gjorde at den tok små ujevnheter mye bedre,i tilegg til at den hadde en finere overflate og en flott farge(eggehvit).

Slet litt med og finne en ny levrandør etter at jeg gikk tom.ringte til scand boats og forhørte meg med de.

Goberg larsen er levrandøren deres.Han leverer og til viksund samt mange andre norske båtbyggere.

Han levere kun til firma,men ikke nødvendigvis båtfirma,så det gikk helt fint og ta det gjennom min arbeidsgiver(murerfirma).

 

Skaien som han leverer er ganske dyr.En rull med 22 meter betalte jeg 4950 for ink moms og frakt levert på dør.

 

ville gått for denne kontra den de har på feks maritim.myyye penere og enklere og ha med og gjøre!

 

Velkommen til forumet forresten!!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Takker! :clap:

beauty of aqua

 

Det med skumgummi på baksiden vart smart! :-) ekte sky(hehe.) på ene siden og skum på den andre.

Trivelig at dere hjelper oss på rett kjøl! :-)

 

Hvor ca. mye brukte du for og legge båten??

 

 

Takker og bokker.

 

ps. takk til dere andre også! ;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...