Ask Startet 25.Februar.2011 Del på Facebook Startet 25.Februar.2011 Hei Som emnetittelen seier så er problemstillinga om hull/sprekk i manifold føra til tæring på eksosbend? Motoren er ein Yanmar 2GM20F. Tre år levetid og maks eit par hundre timar gangtid synest eg er alt for dårleg på eit eksosbend til ca 2 100 NOK. Ein mekanikar antydar at problemet er kan vera hol eller sprekk i manifoilen. Eg er takksam for synspunkt. Mvh. Ask Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 25.Februar.2011 Del på Facebook Svart 25.Februar.2011 Får du lagt ut bilder..? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 25.Februar.2011 Del på Facebook Svart 25.Februar.2011 (redigert) Mitt yanmar eksosbend er laga i ganske tynne 316 rør som er smeltesveisa med tig. Det blir forferdelig lite å tære på i mine øyne. Eg sveiste på det i fjor men det er rimelig håpløst da det er så tynnt og det som regel kommer et hull rett ved siden av sveisen på kort tid. Hadde sikkert stått mye bedre ett støpejernsbend. Så eg treng også et bend til en 56hk 4jh3e. (2500.- + mums trur eg)? Hvilket matriale er bendet ditt laga av? Redigert 25.Februar.2011 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 25.Februar.2011 Del på Facebook Svart 25.Februar.2011 En gang i tiden hadde jeg samme problem.Fikk av min far som er mekaniker en to-komponent sak som herder.Hadde dette på manifolden og det er i orden dan dag i dag. Sitér dette innlegget Link to post
frankD Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Jeg skiftet eksosbend på min 3GM30F etter 5 år. Før det ble skrudd av sa servicemekanikeren at 5 år var forventet levetid, og jammen var det ikke et hull i det når man så nøye etter. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.