Jump to content

inneareal til maxi 77?


sveini 95

Recommended Posts

som tittelen sier så lurer eg på hvor stor arialet på veggene inni ut er og take siden eg skal isolere allt som går ut for og slippe lyd og holde varmen inne/ ute så eg ska legge http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=158410074 over alle ytere vegger. men eg skal ikke legge det nede i lukene eller skapet. maxien min er en 1974 model.

Link to post
Share on other sites

Jeg forsto at du skulle gjøre det i båten, men hvordan skal du gjøre det? Skal du polstre først, og trekke med skai eller lignende, eller skla du bare lime opp disse liggeunderlagene? For å være helt ærlig med deg, så tror jeg du vil ha en svært begrenset effekt, både mot lyd og varmetap, siden du vil ha relativt store områder som ikke blir isolert.

Link to post
Share on other sites

For å være helt ærlig med deg, så tror jeg du vil ha en svært begrenset effekt, både mot lyd og varmetap, siden du vil ha relativt store områder som ikke blir isolert.

Neida. Dette har jeg gjort selv, og det er mer effektivt en du kan drømme om i dine villeste drømmer.

Helt fantastisk resultat :thumbsup:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Tror jeg kjøpte inn 5 ruller. Skar dem pent til i alle kanter og limte dem opp med limpistol. Det var det eneste jeg fikk til å hefte på isolasjonen.

Jeg la kun trekk på skottene, ikke i taket. Det var ikke trekk i taket på min båt.

 

Den største forskjellen etter at dette ble montert var fukt. All fukt i båten etter en natt søvn forsvant :thumbsup:

Det ble også mye mindre skvulpelyder fra vann og knirkelyder fra fendere.

Billig og genial løsning :yesnod:

Gamle og små båter er ikke alltid verd en bedre løsning... :rolleyes:

 

Din båt er jo noe større enn hva min var, så du må nok ha minst 6 ruller tipper jeg..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Tror jeg kjøpte inn 5 ruller......

Din båt er jo noe større enn hva min var, så du må nok ha minst 6 ruller tipper jeg..

 

6 ruller?... eg tenkte å ha i taket og veggene... og rengner med og bruke ca 30 ruller på 1.8m * 0.5m lange ruller då er eg oppe i ca 25 kvadratmeter... men det var sån sirka kor stor overflaten min er men tror eg ska ner i mårå og måle altt.... :flag::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...