Ulv I Startet 26.Februar.2011 Del på Facebook Startet 26.Februar.2011 Hei, pga mitt handicap (midlertidig) lurer jeg på om jeg skal kjøpe inn 4 stk fotbrytere som dette: http://www.watski.no/Butikken/Produkt/?EnovaId=33033 jeg tenker å sette 2 etter hverandre som er til vinsjen bak siden den må kjøres både opp og ned.. Men så tenker jeg litt på baugpropellen.. For å kunne ratte, bevege gir/gass hendelen og bruke baugpropell i tillegg, kan jeg evt bruke slike brytere å styre den med foten, men det burde vel være en forsinker på det slik at jeg ikke kan kjøre bp motoren rett fra en vei til andre veien uten en liten pause? det er quick baugpropell og vinsj det er snakk om altså.. Hva tror dere, kan jeg bruke slike pedaler som tiltenkt? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
RSL Svart 26.Februar.2011 Del på Facebook Svart 26.Februar.2011 Jeg har ikke baugpropell selv og har aldri tenkt over om det er lurt at den kan kjøres rett fra den ene retningen til den andre. Min første tanke er at det ikke er et probem, men jeg har tatt feil før. Ilas har en fjernkontroll som styrer både baug og hekktruster samt vinsj foran og bak. Om det er forsinkelse der, står det antagelig i bruksanvisningen. Ikke det at du trenger kjøpe den, men det vil vel gi en indikasjon på om man trenger forsinkelse eller ikke. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
mæjus Svart 26.Februar.2011 Del på Facebook Svart 26.Februar.2011 Hei, pga mitt handicap (midlertidig) lurer jeg på om jeg skal kjøpe inn 4 stk fotbrytere som dette: http://www.watski.no/Butikken/Produkt/?EnovaId=33033 jeg tenker å sette 2 etter hverandre som er til vinsjen bak siden den må kjøres både opp og ned.. Men så tenker jeg litt på baugpropellen.. For å kunne ratte, bevege gir/gass hendelen og bruke baugpropell i tillegg, kan jeg evt bruke slike brytere å styre den med foten, men det burde vel være en forsinker på det slik at jeg ikke kan kjøre bp motoren rett fra en vei til andre veien uten en liten pause? det er quick baugpropell og vinsj det er snakk om altså.. Hva tror dere, kan jeg bruke slike pedaler som tiltenkt? Har tenkt samme tanken om disse bryterene. de har de hos nettbaat.no også. Tror disse bare lar strømmen passere så lenge knappen holdes inne, og så fort du tar vekk foten så vil jo baugpropellen stoppe ganske raskt. Tror de Sitér dette innlegget Ingeniører designer....og mekanikere forbedrer. Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Jeg har den gamle motoren liggende i garasjen, kan jo kjøre litt test på den ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ribtjenester Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Det kan jo ikke være noe problem Freddy, du kan jo også montere knapper på rattet, eller som jeg har gjørt montert fjernkontroll så kan rederinnen kjøre propell:) Hvis du har autopilot kan du jo også montere joystik på styringa:) Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Farco Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Når jeg leste trådtittelen, så jeg for meg kjærringa på tvers i baugen på om ombygd tråsykkel. Et godt alternativ til både elektrisk og hydraulisk baugpropell? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 (redigert) haha farco, nå fikk jeg det bilde i hue også.. hadde vært noe.. tråkk kjerring.. tråkk.... Jeg tenkte noe alla dette: hvor knappene til venstre er til vinsjen, evt en bryter så kan de styre begge vinsjene opp og ned.. og de til høyre er baugpropellen til sb og bb som er selvforklarende slik de står.. Jeg har vært inne på tanken med brytere midt i rattet, men så for meg at da må jeg snu meg og se hvor jeg trykker, tanken er å bruke dette når jeg evt skal bakke inn i bås f.eks.. da kan jeg ha handa til gass og beinet til å styre baugpropellen.. men jeg VIL at det skal være midlertidig, for jeg VIL ha liv i armen igjen, og det kommer seg, men er nok ikke brukanes denne sommeren.. og Morten, hånda er allerede opptatt med gasshendelen og rattet, har ikke plass til fjernkontroll i hånda da dessverre. Redigert 27.Februar.2011 av Ulv I (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 og autopilot er ikke aktuelt i min båt, det er jeg som vil ut å kjøre båt, ikke ut å være passasjer ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Dinamo Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Eit mulig forslag: eg har sett båtar der det er ein vippeknapp på toppen av hendelen som regulerer propellstigning. Denne knappen, som blei betjent av ein tommelfinger, styrde roret, men det er vel ingenting i veien for å la det styra baugpropell? Magne Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 (redigert) Sjekk også denne tråden. I innlegg 26 har jeg lagt inn et bilde av hvordan det fungerer hos meg. Redigert 27.Februar.2011 av Snekker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
SeaRaymond Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Kjempesmart!!! I en båt med fast aksling, er redd trådstarters båt er med drev og da formodentlig også med power trim. Men er slett ikke sikkert den er montert i hendel slik som her, men kanskje på egen bryter på dasjen, da er det kanskje mulig å skifte hendel til noe slikt og da i bruk "powertrim" knappen til styring av baugpropell Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 snekkern: Hvordan koblet du dette? det er fullt mulig hos meg å å gjøre, jeg kan legge inn en egen 3 punkts vippebryter til trimmen av drevet, den kan jeg sette på plata som gass hendel boksen er festet på.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ribtjenester Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Vedr fjenkontrollen, så er det en innretning som kona skal bruke:) Jeg monterte det til sesongen i fjor det gjorde ting MYE lettere når man er alene:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 searaymond: Hendelen min har bryter til trimmen ja, den har trim og tilt stilling på bryteren.. litt opp er trim, og helt opp er tilt for å få drevet helt opp.. men dette kan jeg legge inn på en helt vanlig 3 punkts on-off-on bryter.. Hvor selger dem slike brytere som er vanntette? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Snekker'n Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 snekkern: Hvordan koblet du dette? Skal ikke skryte på meg å ha gjort dette selv. Det er tydeligvis standard montasje på Inter-snekker. Kanskje du kan ta en telefon til Inter Trading i Arendal, og høre hvordan de har koblet? Jeg er uansett kjempefornøyd med å ha bryteren akkurat der. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 ok, er det noe forsinkelse i responsen på den bryteren? eller kan du ta rett fra ene veien til andre vei? eller tar det ett sekund eller to før den starter? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Siden du har quick kan du også montere et slikt kjettingteller display.. da holder med et trykk på vinsj/display for og kjøre ut.. bare og prog hvor mange meter du vil legge ut så fikser den det. Ellers fungerer fjærnkontrollene ti ilas glimrende bååde for vinsj og pysevisp. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ulv I Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 thorlyn: jeg vet jo ikke hvor mye kjetting jeg skal ha ut før jeg kommer dit, men kan en ha f.eks 25 meter som første trykk, og de neste trykkene er 5 og 5 meter av gangen? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 ULV1 ja har forstått det slik ja.. vanlig hos min kompis er og sette den til 30 meter.. bruker han mindre på vei inn så bare stopper han den med et trykk.. blir som en frislepsfunksjon bare at den fysisk kjører ut antall meter du vil ha. Fungerer vist meget godt denne saken etter hva jeg har forstått på han.. Står litt om den her hos produsenten: Kjettingteller Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Snekker'n Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 eller kan du ta rett fra ene veien til andre vei? Kan dessverre ikke svare på dette. Bruker vispen ganske lite, og når jeg bruker den så er det som regel flere ganger etter hverandre i samme retning. Instinktivt ville jeg nok ventet et sekund eller to før jeg skiftet retning. På samme måte som jeg lar bilen stoppe helt før jeg legger inn revers. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.