Jump to content

Advarsel, tyveriraider


Escada

Recommended Posts

I en tidligere tråd meldte vi om tyveri fra Escada. Dette er andre gang denne sesongen da vi på sensommeren i år også ble frastjålet jollemotoren vår. Vi har grunn til å tro at tyvene reiser fra distrikt til distrikt og saumfarer marinaer og båtanlegg på jakt etter tyvgods.

I denne forbindelse vil vi advare spesiellt mot en hvit Ford Sierra fra midten av -90 tallet med utenlandske skilter. Skilttypen ligner til en forveksling svenske registreringsskilter men er ifølge politiet antagelig latviske. Den angjeldende bilen ble observert i området ved vår marina på Slemmestad den kvelden tyveriet fra Escada fant sted.

Hold øyne og ører åpne og gjør det gjerne til en rutine å avlegge bårhavna et besøk ila. kvelden.

:boxing:

Link to post
Share on other sites

Har heldigvis ikke vært plaget med tyveri fra båten, men her en natt var det et raid av biler i nabolaget. Tyvene var antagelig kun ute etter stereo o.l., så mine biler fikk stå i fred, da det er heller dårlige radioer der. Men de hadde vært på besøk i minst 10 biler, 3 av dem var mine nermeste naboers. Tyvene hadde stjålet noe verktøy, stereo, høttalere, forsterkere o.l. og pakket det pent inn, samlet det sammen i søplekasser i nærheten. Sikkert for å hente det senere. Politiet hadde noen spor å gå etter, og de antok at det var utenlandske arbeidere fra en gård i nærheten. Arbeidet der var nå slutt og arbeiderne skulle hjem igjen..........  :cryin:

Så moralen må være, hold vakt over det du har, det være seg bil, hus eller båt. Jeg er i båthavna hver deg hele året for å se etter båten...... :yesnod:

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Det var en gjeng med øst europeere som raidet Østlandet i sommer. I båthavna var eierene veldig på vakt. Synderene tror jeg ikke ble tatt,så kanskje de prøver seg igjen?

Politiet her i distriktet har bedt folk holde øyne og ører åpne hvis de ser noe mistenkelig. Spesielt når bilen er fra disse østeuropeiske landene. Og melde fra hvis noe sees mistenkelig ut.

Link to post
Share on other sites

Jeg jobber sammen med en masse jordbærplukkere og har veldig lite vondt å si om dem. Greie som gull og det er litt irriterende at de blir nesten kryssforhørt når de kommer i båthavna pga skiltene på bilen,spesiellt når jeg kommer sammen med dem. Men de skjønner heldigvis problemet og aksepterer at sånn er det bare.

Link to post
Share on other sites

Jeg jobber sammen med en masse jordbærplukkere og har veldig lite vondt å si om dem. Greie som gull og det er litt irriterende at de blir nesten kryssforhørt når de kommer i båthavna pga skiltene på bilen,spesiellt når jeg kommer sammen med dem. Men de skjønner heldigvis problemet og aksepterer at sånn er det bare.

Helt enig med deg Thor, kjenner også mange fra disse land, og det er kjempemennesker, men så er det da noen som ødelegger for veldig mange andre.

Slik er det jo her i landet også, blant våre egne.

Link to post
Share on other sites

Politiet, Finansnæringens Hovedorganisasjon, Småbåtregisteret, KNBF, Oslofjorden Båteierunion og Vallø Båtforening samarbeider om en "Maritim høstjakt" denne helgen for å skape medieoppmerksomhet rundt problemet med tyverier i og fra båthavner og å finne igjen stjålne båter. Aksjonen starter i morgen med en pressekonferanse i Horten.

FNH, politiet og KNBF arbeider også med å lage en informasjonsbrosjyre med tips og informasjon om hvordan båtforeninger og båteiere kan sikre seg best mulig mot tyverier. Ring meg på mobil 913 03 217 hvis dere har sett båter som kan være stjålet!

Hilsen Syvert  :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Politiet, Finansnæringens Hovedorganisasjon, Småbåtregisteret, KNBF, Oslofjorden Båteierunion og Vallø Båtforening samarbeider om en "Maritim høstjakt" denne helgen for å skape medieoppmerksomhet rundt problemet med tyverier i og fra båthavner og å finne igjen stjålne båter. Aksjonen starter i morgen med en pressekonferanse i Horten.

FNH, politiet og KNBF arbeider også med å lage en informasjonsbrosjyre med tips og informasjon om hvordan båtforeninger og båteiere kan sikre seg best mulig mot tyverier. Ring meg på mobil 913 03 217 hvis dere har sett båter som kan være stjålet!

Hilsen Syvert  :flag:

Bra tiltak.  Håper bare det hjelper....

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...