Jump to content

Plast eller porselens Servise i båten ?


Rastløs

Recommended Posts

Hva er mest vanlig ? Plast eller porselen i kopper og kar.

 

Kaffe smaker best i skikkelig krus. Maten smaker også bedre med skikkelig Servise. Jeg vurderer derfor å kjøpe skikkelig Servise i nye båten. Lurer på om det er mange som har "skikkelig" servise i båten . :confused:

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Melamin er det vel det heter, det funker bra, veier ikkeno å tåler hva det måtte være. Melamin sorterer vel under plast i denne tråden? Jeg prøver å tenke litt på hva jeg drar ombord å helst bør det være ting som ikke knuser. Går jeg i land så er det kun flaskegodt som er knusbart i min "kjølebag picknikk bag". Pensjonerte "statoil" kopper fungerer godt til morrakaffen å tar jeg en dram smaker den like godt i hva det måtte være bare glasset har en viss størrelse.

 

Tror valget av serviset ombord har mye med båttype/ bruksområde og hvor mye plass en har.

 

Papptallerkner liker jeg ikke noe særlig men plastbesikk gidder jeg bare ikke.

Link to post
Share on other sites

Plastfat og skåler ombord hos oss, skikkelig bestikk har vi, så det tar litt på fat med biffknivene, men om fat må byttes etter eit par år pga tusen riper, så tåler vi det. Kaffi serveres i slike harde kvite med maritimt pynt (båt-ratt) på, men de er umulig å få rein....men så er de bare til kaffi :thumbsup:

Drammeglass trur eg vi har ein plass og...stort sett øldrikker eg.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

http://www.corelle.com/

 

Verdens beste service etter min mening. Sintret glass. Så godt som uknuselig. Kan være at en kan knuse det med slegge. Tynt og lett. Finnes i et utall varianter. Har det hjemme, på hytta og i båten.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Blir porselen hos meg. Men drikkeglass har jeg ikke så god erfaring med. Alt jeg har sett til nå er laget for å være ustabile (smale i bunn, bredest i toppen). Riktig nok får en termokopper med lokk som er geniale. Men er ikke alle drikker som smaker/egner seg like godt i en slik kopp.

 

Noen som har sett drikkeglass i en form for kolbedesign? Kanskje med en liten tilpasset drikkekant på ene siden så en slipper å brekke nakken for å få ut siste rest.

Noe slikt måtte jo være en gudegave til båtfolket?

 

SF006334.jpg

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...