Jump to content

Hvor kjøpe deler til eldre AQ145?


settnøy

Recommended Posts

Kan ikke hjelpe med noe brukte deler, men VP har fortsatt fodeler til denne motoren på lager til den nette pris av rundt 7 båtlapper.

 

Ville nok heller gått for 123 Ignition som du får for rundt fire svenske båtlapper, med på kjøpet er elektronisk tenning.

 

Sjøvannspumpen har utgått, men repsettet til denne er fortsatt lagervare, og ligger på rundt en båtlapp, som nok er billigste løsningen, men mindre du klarer å komme over noe brukt som er i god stand.

Repsettet har delenummer 875574 hos nærmeste gullsmed.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.. det finnes nok et dusin av disse motorene som står å støver rundt om i de tusen garasjer men ikke så enkelt å komme over de..

Synes det blir for dyrt med ny men kanskje det er eneste utvei...

 

Håper det er noen her som kan ha noe liggende.:-)

Link to post
Share on other sites

Eneste jeg ser fornuftig ang fordeler, er å gjøre som nevnt over å kjøpe fra 123. Ut fra de omtalene jeg har lest så er det rett og slett idioti å kjøpe noe annet. Eneste jeg ikke har hørt noe om er holdbarheten på disse mot originale.

 

Ellers kjøpte jeg overhalingskit på ebay til min sjøvannspumpe(bestående av impeller, pakning til ytterdeksel, skruver samt de "lagrene" som akslingen ligger mot og tettering til aksling. Byttet aldri lagrene siden de var bra, og tetteringen skadet jeg vist under montering :(

Uansett kostet dette kittet mye mindre en tilsvarende fra drevdeler i sverige(som jeg tror er ledende på det utstyret du trenger).

Du får også sett med ny aksling +++ hvis du trenger det.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...